به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در جریان دیدار معاون رئیس جمهوری از روستای 'کولان' و در مسجد این روستا افزود: امیدوارم این سفرها منشاء خیر و برکت، رفع مشکلات و اشتغالزایی برای مردم کردستان شود.
وی اظهار کرد: انصاف نیست بگوییم برای این مردم خدمات رسانی نشده است اما در مقابل صبوری، ایثار و فداکاری مردم این دیار و ایستادگی آنها در برابر دشمنان، آنها لیاقت شرایط بهتری را دارند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: این مردم همیشه در صحنه های مختلفی همچون راهپیمایی و انتخابات همسو با دیگر مردم کشور، حضور پرشور داشته اند.
ماموستا رستمی، بیکاری، طرح های نیمه تمام از جمله جاده سنندج – مریوان را برخی از بزرگترین مشکلات مردم این منطقه بیان کرد.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری دریاچه زریبار مریوان اظهار کرد: این دریاچه با خطر نابودی روبرو است که اگر به آن توجه نشود می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.
فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار گفت: 320 میلیارد ریال در طرح های زیرساختی شهرستان مریوان در دولت کنونی هزینه شده است.
محمد فلاحی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در خدمت به مرزنشینان دریغ نکرده است، افزود: سیستم دفع 81 روستای شهرستان در قالب 21 طرح اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: با اعتبار 100 میلیارد ریال 43 کیلومتر راه روستایی شهرستان مریوان در این مدت آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه 50 میلیارد ریال عمران داخلی روستاها هزینه شده است، گفت: 40 میلیارد ریال برای 11 مدرسه هزینه شده است.
فلاحی با بیان اینکه دولت در مریوان 20 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های کشاورزی هزینه کرده است، افزود: 15 میلیارد ریال نیز در خانه بهداشت روستاها خرج شده است.
وی با اشاره به بازگشایی 2 معبر مرزی جدید گفت: مرزنشینان خواستار کمتر کردن محدودیت در ورود کالاها هستند.
فرماندار مریوان با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان اولین شهرستان برای طرح صادرات نفت گاز انتخاب شد، اظهار کرد: تقسیم سود میان مرزنشیان در شعاع 20 کیلومتر از هفته آینده آغاز می شود.
معاون رئیس جمهوری در این دیدار از نزدیک با مسائل و مشکلات روستاهای مرزنشین آشنا شد.
شهرستان مرزی مریوان در فاصله 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.