به گزارش خبرنگار ایرنا، هه تاو فریدونی روز پنجشنبه در جلسه با دکه داران سطح شهر سنندج اظهار کرد: براساس بند 2تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری ها، دکه هایی که بدون مجوز و قرارداد باشند باید از معابر جمع آوری شوند.
وی افزود: بسیاری از دکه های سطح شهر فاقد قرارداد بوده و با توجه به دعوت نامه های مکرر مبنی بر اخذ قرارداد و پرداخت عوارض هیچ اقدامی انجام نداده و این امر منجر به پلمپ این دکه ها با حکم مراجع قضایی شد.
مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری سنندج ادامه داد: با مالکان این دکه ها چندین بار مکاتبه در خصوص تشکیل پرونده و اخذ قرارداد و همچنین پرداخت عوارض صورت گرفته اما مالکان هیچگونه همکاری در این خصوص نداشتند.
وی اظهار کرد: مالکان این دکه ها می توانند با تشکیل پرونده و اخذ قرارداد با این سازمان نسبت به رفع پلمپ دکه های خود اقدام کنند.
فریدونی گفت: همانگونه که شهروندان به دنبال حق و حقوق هستند ما نیز موظف به رعایت و اجرای قانون در جهت جلوگیری از تضعیف حق و حقوق شهرداری هستیم.
وی با بیان اینکه در راستای زیبای سازی و اجرای قانوان طرح ساماندهی دکه های سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است افزود: 156 دکه در سطح شهر وجود دارد که هیچ کدام از آنها قراردادی با این سازمان نداشته و قرارداهای آنها به سالهای دهه 60 و 70 برمی گردد.
فریدونی با بیان اینکه جمع آوری و اجاره این دکه به اشخاصی دیگر جزو برنامه های این سازمان نیست گفت: این سازمان با اجری طرح ساماندهی دکه ها به دنبال قانونی کردن فعالیت آنها است.
وی ادامه داد: دکه های جدید دارای ابعاد1.70 در 2 متر است که به شکل زیبایی طراحی شده و در صورت همکاری مالکان، دکه های جدبد دارای ابعاد بزرگتر و زیبا تر است.
در این جلسه دکه داران برخی از مشکلات خود را مطرح کردند و مقرر شد نسخه ای از قرارداد درمیان دکه داران توزیع شود و دکه داران نیز سریعا نسبت به تشکیل پرونده و اخذ قرارداد با سازمان اقدام کنند.
/30207348
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.