به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری روز پنجشنبه در جریان بازدید از اداره گاز ناحیه سروآباد و از تاسیسات و واحدهای مختلف این شهرستان افزود: به منظور افزایش بهره مندی مردم از نعمت گاز طبیعی و بالابردن سهم مردم استان از این نعمت الهی، تلاش مضاعف خود را برای گازرسانی به روستاهای استان به کار خواهیم بست.
فعله گری با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا بیش از 400 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر گازرسانی به 11 روستای شهرستان کامیاران، 23 روستای شهرستان سنندج، 17 روستای شهرستان سقز، سه روستای شهرستان مریوان، چهار روستای سروآباد، 6 روستای شهرستان دیواندره، 17 روستای شهرستان بیجار و سه روستا از توابع شهرستان بانه در حال اجرا است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به مجوز های اخذ شده اشاره کرد و افزود: مجوزهای لازم برای گازرسانی به 72 روستای دیگر دریافت و پس از انجام مراحل قانونی انتخاب پیمانکار در قالب پروژه هایی بصورت PC ، عملیات اجرایی آن، آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: تعداد 34 روستای دیگر استان در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد که بعد از تشریفات قانونی عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.
در استان کردستان تعداد هزار و 40 روستا که شامل 76 درصد جمعیت روستایی و تعداد 28 شهر که شامل 100 درصد جمعیت شهری است از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
وی گفت: تمامی کارکنان در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه بهترین خدمات به مشترکان تلاش کنند و پیشرفت و توسعه گازرسانی به مردم شریف استان را در برنامه و دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: با اتمام عملیات گازرسانی به مجتمع روستایی دله مرز، روستاهای کولیج، دل و دله مرز در سروآباد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
فعله گری گفت: اجرای این پروژه شامل 21 هزار و 512 متر شبکه پلی اتیلن در اقطار 160 و 63 میلی متری است که تاکنون 4 هزار و 800 متر از آن در مسیر سخت و صعب العبور اجرا شده است.
وی گفت: گاز رسانی به مجتمع روستایی دله مرز از مهر سال 95 آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان مهر سال 96 به اتمام برسد.
وی با تاکید بر رعایت استاندارد و مشخصات فنی در اجرای شبکه و تشریح برخی نکات فنی و ایمنی از زحمات عوامل اجرایی و ناظران پروژه تشکر و قدردانی کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهار کرد: تعداد 360 انشعاب برای نصب در این سه روستا پیش بینی شده و مبلغ اجرای پیمان 12 میلیارد و 500 میلیون ریال و مبلغ خرید کالا 28 میلیارد و 140 میلیون ریال برآورد شده است.
فعله گری با اشاره به گازدار شدن 58 روستای سروآباد افزود: چهار روستای دیگر در قالب 2 پروژه به پیمانکار واگذار شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهند شد.
وی اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و 939 علمک شهری و روستایی در شهرستان سروآباد نصب و تعداد هزار انشعاب دیگر نیز آماده تحویل است که تعداد انشعابات نصب شده در شهرستان سروآباد به 10 هزار مورد افزایش می یابد.
فعله گری ادامه داد: 386 کیلومتر شبکه گذاری با لوله های پلی اتیلن و فلزی در این شهرستان انجام گرفته و 30 کیلومتر شبکه تغذیه نیز آماده تحویل است که میزان شبکه های این شهرستان را به 416 کیلومتر افزایش می دهد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه جمعی از مسئولان ستاد، از اداره گاز ناحیه سروآباد و از تاسیسات و واحدهای مختلف این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان سروآباد دارای 12 هزار و 337 اشتراک گاز طبیعی است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/ ** انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.