به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف مرادی روز چهارشنبه در کمیسیون فرعی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بخش کرفتو افزود: 170 کشور جهان به عنوان چهارمین بلا از اعتیاد نام می برند و با آن دست و پنجه نرم می کنند.
بخشدار بخش کرفتوی شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه سالانه در کشور بیش از سه میلیون دلار سود عائد فروشندگان مواد مخدر می شود اظهار کرد: وجود تنوع بسیار در مواد مخدر و پایین آمدن سن اعتیاد زنگ خطری برای سلامت و تعالی جامعه و فرهنگ آن است.
او با بیان اینکه وظیفه همگان در قبال پیشگیری و مبارزه با این بلای خانمان سوز دو چندان است تاکید کرد: برای پیشگیری صحیح، آموزش صحیح لازم است که پیش نیاز آن تربیت مدرسان برای آموزش آحاد مختلف جامعه است.
مرادی اظهار کرد: وظیفه دهیاران آگاه سازی مردم روستاها در زمینه خطرات و آسیب های ناشی از گرایش به مواد مخدر است که باید به منظور ارتقا دانش دهیاران در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کلاس های آموزشی مرتبط تشکیل شود.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به نقش حساس و تاثیر گذار آموزش و پرورش گفت: در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر وظیفه همگان آگاه سازی مردم در زمینه خطرات اعتیاد است.
سلیم کریمی ادامه داد: تبلیغات رسانه های ماهواره ای در جهت آسان جلوه دادن درمان پدیده اعتیاد یکی از زمینه های مهم گرایش به مواد مخدر است.
وی افزود: شناسایی ترفندهای دشمنان نظام برای مبارزه با اینگونه تبلیغات مسموم بسیار مهم و ضروری است.
کریمی بیان کرد: مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر در روستاها آگاه سازی است که این آگاه سازی با تشکیل کلاس آموزشی برای امامان جمعه و جماعت روستاها، افراد خوش نام و دهیاران انجام می گیرد.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/ ** انتشار دهنده:ا مید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.