به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی روز سه شنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان در سنندج افزود: فضای مجازی ظرفیت بسیار خوبی برای رشد جامعه است اما این امکان دارای تهدیدهای زیادی نیز بوده که می توان با توجه به فرهنگ بومی تهدیدها را به سمت فرصت سوق داد.
به گفته وی، نظام سرمایه داری و دشمنان اسلام با استفاده از این فضا به دنبال یکسان سازی فرهنگ جهانی هستند که می توان با حمایت از تولید محتواهای داخلی در رشد فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه قدم برداشت.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کاهش اهمیت خانواده، حذف ارشاد دینی و اسلامی از مهمترین اهداف دشمنان برای یکسان سازی فرهنگی در جهان و ایجاد شکاف در بین جامعه است.
به گفته آیت الله شاهرودی باید با مدیریت درست و برنامه‌ریزی دقیق در تولید محتواها به سمت کاهش شکاف ها بین جامعه قدم برداشت.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر گفت: این جشن ها باید با محوریت مردمی برگزار شود که ایجاد تنوع در برگزاری این آیین ها می تواند در جذب مردم و جوانان تاثیر داشته باشد.
ضریب نفوذ اینترنت در کردستان هم اکنون 32.2 درصد بوده که دولت در نظر دارد با اجرای طرح های مختلف از جمله ایجاد چتر اینترنت پرسرعت بی سیم (WIFI) و دیتا سنتر استانی و افزایش میزان بهره مندی روستاها تا مرز 85 درصد تا پایان سال جاری زیرساخت های تحقق این چشم انداز را تسریع دهد.
استان کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب کشور واقع شده است و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
این استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/** انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.