به گزارش ایرنا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان روز شنبه در این آیین گفت: همزمان با فرارسیدن فصل سرما و برودت هوا در استان واحتمال افت فشار گاز در استان و اهمیت بحث تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به عنوان تامین کننده برق استان هماهنگی های لازم با مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی و مدیرعامل شرکت گاز استان در مورد چگونگی تامین سوخت این نیروگاه انجام شد.
فریدون یاسمی افزود: در همین راستا با آماده باش کامل به ناوگان حمل ونقل منطقه و تعامل با مناطق همجوار عملیات تامین سوخت نفت گاز نیروگاه آغاز و روزانه بیش از چهار میلیون لیتر فرآورده مایع به این نیروگاه ارسال می شود.
وی با بیان اینکه ذخیره سازی 53 میلیون لیتری نفت‌گاز در مخازن نیروگاه و تامین سوخت روزانه آن از قطع جریان انتقال گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج انجام شده است گفت: با تردد روزانه بیش از150 دستگاه نفتکش عملیات سوخت رسانی مطلوب نیروگاه صورت می پذیرد و هیچ گونه نگرانی از تامین سوخت نیروگاه و قطع عملیات آن وجود ندارد.
یاسمی همچنین از تعامل با سایر مصرف کنندگان عمده منطقه از جمله کارخانه سیمان خبر داد و افزود: سوخت جایگزین جهت این مصرف کنندگان نیز جهت استفاده در مواقط اضطراری تامین وذخیره سازی شده است
آرتیکاس اقبال مدیر ستاد مدیریت بحران استانداری نیز افزود: اقدامات پخش منطقه کردستان برای آمادگی در مواقع اضطراری از آمادگی جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی منطقه به خوبی درحال انجام است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
شرکت گاز این استان با 9 هزار کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی به حدود 450 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی ارایه خدمات می دهد.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.