به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پژوهشی آموزش و پرورش کردستان در این همایش با بیان اینکه پژوهش در بطن و متن همه کارها قرار دارد گفت: خواستگاه اصلی پژوهش، پرورش تفکر و تعقل است و خواستگاه تفکر نیز آموزش و پرورش است.
طالب محمدی با بیان اینکه میدان اثر بخشی آموزش و پرورش کل جامعه است، افزود: تصمیمات این نهاد قابل برگشت نیست و تنها جایی که تابلوی دور زدن ممنوع را دارد آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش و توجه به کارهای پژوهشی در جامعه اظهار کرد: یکی از ساحت های شش گانه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، ساحت پژوهشی است و این نهاد بدنبال نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه است.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: فرهنگ پژوهشی به این معنی است که هر کاری انجام می دهیم با تفکر و تعقل باشد و در بحث پژوهشی باید به یک نوآوری دست پیدا کرده و از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزیم.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش حرکت های بسیار خوبی در زمینه پژوهش آنجام شده است گفت: ایجاد پژوهش سراهای تعلیم و تربیت، ایجاد دانش سراهای دانش آموزی و واحدهای درسی پژوهشی از جمله این اقدامات است.
محمدی ادامه داد: در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده 503 نفر شرکت کننده داشتیم که از این تعداد 36 درصد مربوط دوره متوسطه و 64 درصد نیز مربوط به دوره ابتدایی بود.
وی با بیان اینکه 79 درصد شرکت کنندگان در برنامه معلم پژوهنده بانوان و 21 درصد آقایان بودند افزود: بیشترین آمار شرکت کننده ها مربوط به دیواندره، سقز و ناحیه یک سنندج بوده است.
معاون پژوهشی اموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: از این تعداد طرح پژوهشی 11 طرح برگزیده استانی داشتیم و از این 11 طرح، سه مورد به مرحله کشوری راه پیدا کرد و از این میان یک طرح برگزیده کشوری شد.
وی در ادامه گفت: در حوزه دانش آموزی نیز فعالیت های پژوهشی خوب از جمله برگزاری جشنواره های جابربن حیان، نوجوان خوارزمی، جوان خورزمی و طرح شاهد انجام شده است.
محمدی افزود: علاوه بر برنامه معلم پژوهنده، 47 نفر در برنامه پژوهشگران برتر شرکت کردند که 23 درصد را بانوان و 73 درصد را نیز آقایان تشکیل داده اند.
وی اظهار کرد: 550 مقاله از این افراد دریافت شد مقالات 20 نفر از شرکت کنندگان توسط داوران و کارشناسان تایید شد و از این تعداد 13 نفر برگزیده شهرستانی شده و در این مراسم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
در ادامه این همایش تعدادی از معلمان پژوهنده و دانش آموزان پژوهشگر استان تجلیل شدند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.