به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سنندج، افزود: این نهادها نباید چشم انتظار کمک دولت باشند بلکه باید مستقل باشند و روی پای خود بایستند.
وی به اهمیت سمن ها در ارتقا و ساماندهی امرو جوانان اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد با توجه به اینکه در میان مردم حضور ملموس تری دارند، نقش موثرتری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کنند.
وی به بحث مجمع خیرین ازدواج نیز پرداخت و گفت: این مجمع باید 2 وجه فرهنگی و حمایتی داشته باشد و در چهارچوب قوانین و با شرایط بومی منطقه فعالیت کند.
زاهدی، دولتی نبودن مجمع خیرین ازدواج را نیز مهم دانست و افزود: این مجمع باید بیشتر روی فرهنگ سازی ازدواج در جامعه کار کند و زمینه ازدواج جوانان را فراهم سازد.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی در ازدواج، فر اهم کردن جهیزیه و مهریه نیست اضافه کرد: مشکل اصلی، بعد از ازدواج است و نیاز است روحیه آمادگی برای زندگی مشترک وجود داشته باشد.
استاندار کردستان ادامه داد: جوانان برای اینکه آینده ای روشن داشته باشند باید زمینه اشتغال و ازدواج برایشان فراهم باشد و این مهم، جز با همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی محقق نخواهد شد.
زاهدی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان، عنوان دبیری ستاد ساماندهی امور جوانان را برعهده دارد اظهار کرد: در این راستا نباید کار را تنها به ورزش و جوانان سپرد بلکه باید تمام دستگاه های اجرایی استان، احساس مسئولیت کنند.
وی پیشنهاد داد، دستور جلسه ستاد چند روز قبل از تشکیل جلسه، به اطلاع مسئولان دستگاه های اجرایی استان برسد و آنان نیز در جلسه، گزارشی از کارهای انجام شده به ستاد بدهند.
زاهدی ادامه داد: همچنین نیاز است آسیب هایی که جوانان را تهدید می کند مشخص شود و مطالعات لازم برای رفع آنها انجام گیرد.
وی یادآوری کرد: دستگاه های اجرایی باید کارهایی را که در حوزه های مختلف انجام می دهند به اطلاع عموم برسانند تا مردم اطلاع کافی از عملکرد آنان داشته باشند.
1904/7355
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.