کامیل کریمیان شامگاه سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای بخش‌های شهرستان اظهار داشت: امسال اعتبارات بیشتری به حوزه کشاورزی، دامدارای و دامپروری اختصاص خواهد یافت و روستاییان می‌توانند از این اعتبارات در راستای توسعه اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری هدفمند در بخش کشاورزی، نوید بخش توسعه اقتصادی و جهش تولید خواهد بود، افزود: روستاییان با سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران برای آبادانی، افزایش و رونق تولید بیشتر تلاش کنند.

کریمیان تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای شهرستان سقز، گازرسانی خواهد شد.

فرماندار ویژه سقز به انتقال بخشداری سرشیو و دسترسی بهتر و آسانتر روستاییان به مکان استقرار جدید آن اشاره کرد و گفت: مرکز بخش سرشیو از روستای حسن سالاران به روستای قشلاق پل منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به انتقاد روستایان از سرمایه گذاران معادن و شن و ماسه تاکید کرد: این افراد بایستی ضوابط و شرایط برداشت، حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی را رعایت و در صورت وارد کردن خسارت غیر عمد با مشارکت مردم روستا، نسبت به اصلاح خرابی ها به ویژه ترمیم آسفالت و بهسازی جاده ها و نیز مسیرهای روستایی تلاش کنند.

اعضای شورای بخش سقز هم خواستار بهسازی و آسفالت راه های روستایی، رفع مشکل آنتن دهی، جذب کمک معیشتی برای نیازمندان، رفع مشکل کمبود کود شیمیایی، انتقال مرکز بخش سرشیو از حس سالاران به قشلاق پل شدند.

همچنین آنان از نحوه فعالیت صاحبان معادن بخش و ماسه و شویی ها به دلیل برداشت بی رویه، از بین بردن زیر ساخت ها و به ویژه آسفالت جاده های روستایی و بین شهری گلایه و انتقاد کردند.

شهرستان سقز با ۲۷۴ روستا و دارای ۴ بخش مرکزی، امام، زیویه و سرشیو است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.