به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده گفت:  به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، طرح آمارگیری نیروی کار  در فصل بهار  ۱۳۹۹ بصورت تلفنی اجرا می شود و مدت ۲ هفته ادامه دارد. 

وی ادامه داد: طرح آمارگیری نیروی کار به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان  اقتصادی کشور، بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه‌ و ارائه شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌کار در مناطق شهری و روستایی، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: در کل استان کردستان ۲۰ نفر مسوولیت انجام آمارگیری از خانوارهای مشمول در نمونه گیری طرح را در ۱۰ شهرستان استان برعهده دارند که این امر از ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ لغایت ۲ خرداد ۱۳۹۹ به صورت تلفنی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در این آمارگیری تلفنی برای تکمیل پرسشنامه، اطلاعات کل اعضای خانوارهای مشمول در نمونه گیری شامل نام و نام خانوادگی، جنس، ماه، سال تولد، وضع مهاجرت، وضع سواد، وضع فعالیت افراد مانند شغل، نوع فعالیت، محل کار، ساعت کار، وضعیت بیمه، ویژگی‌های شغلی و یا در جستجوی کار بودن اخذ می شود.

وی گفت: در این طرح سه پرسشنامه بصورت تلفنی توسط ماموران آمارگیر مرکز آمار ایران با کسب اطلاعات تلفنی از خانوارها، تکمیل می شود و یکی از پرسشنامه ها ویژه افراد  ۱۰ سال به بالای عضو خانوار است.

نصراللهی زاده بیان کرد: انتظار می رود خانوارهای مشمول در نمونه گیری مانند سایر طرح‌های آمارگیری، با ارائه اطلاعات صحیح ما را در استخراج طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار ۱۳۹۹ یاری داده تا نتایج حاصله بصورت دقیق و متقن در اختیار جامعه و پژوهشگران و برنامه ریزان قرار گیرد.

وی گفت: آمار به دست آمده از اجرای این طرح، به طور کامل در نشریه‌های طرح آمارگیری نیروی کار و در درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir  نیز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به آدرس www.kmporg.ir  منتشر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1428651
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.