بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر مهمترین عامل تهدید جامعه است و فقدان آموزش‌های همگانی و عدم آگاهی شهروندان باعث گرایش افراد به اعتیاد می‌شود.

وی افزود: برای مبارزه با این پدیده شوم و بلای خانمانسوز، باید با تقویت روحیه خودباوری و درونی ساختن باورهای دینی و اسلامی فرزندان، در کنار همت و تلاش دستگاه‌های فرهنگی از روند رو به رشد اعتیاد جلوگیری کرد.

مرادنیا با بیان اینکه خانواده یکی از عوامل مهم در پیشگیری از اعتیاد در جامعه است، اضافه کرد: دستگاه‌های ذیربط با همکاری سازمان‌های مردم نهاد باید با اجرای برنامه های مختلف آموزشی در خصوص مواد مخدر در راستای آگاهی بخشی مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم در تبلیغ مضرات اعتیاد و نکاتی که منجر به انحراف می‌شود فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و در پیشگیری از اعتیاد مشارکت داشته باشیم.

استاندار کردستان با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات شایسته نیروی انتظامی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد در جامعه بر ضرورت بسیج همگانی در مقابله با اعتیاد و همکاری با نیروی انتظامی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان هم در این جلسه مقابله با مواد مخدر را ماموریتی فرابخشی و چندوجهی دانست و گفت: مقابله تنها راه ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه نیست و در این رسالت خطیر همه جامعه و دستگاه‌های مسوول باید بسیج شوند.

سردار علی آزادی افزود: با همکاری و مشارکت مردم باید کمک کنیم نهضت پیشگیری از مواد مخدر ایجاد شود تا شاهد نباشیم که سرمایه انسانی کشور به جای اینکه مولد باشد، مصرف کننده مواد مخدر شود.

وی اضافه کرد: سن اعتیاد در کشور رو به کاهش است و به همین دلیل باید از ظرفیت‌های اجتماعی و دینی و بسیج دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در مقابله با اعتیاد بهره گرفت.

سردار آزادی به نقش خانواده و اولیا و مربیان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی و آشنایی با مهارت‌های مقابله در برابر آسیب های اجتماعی تاثیر مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: آگاه کردن جامعه از خطرات و مضرات مواد مخدر، افزایش مهارت های زندگی و مهارت حل مشکل، هدفمنـدی زندگی و شناخت ارزش‌های فردی، اجتماعـی و مذهبـی از مهمترین شیوه های پیشگیری از اعتیاد است.

در این جلسه سردار علی آزادی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی و از زحمات دکتر حریری قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.