حسین خوش‌اقبال روز شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی کردستان اظهار داشت: برگزاری هر گونه تجمع از راه های انتقال ویروس کرونا است لذا تصمیم ستاد بسته ماندن مساجد و محل های تجمع تا اطلاع ثانونی است.

وی با بین اینکه انتنظار داریم روحانیون و ماموستایان دینی این موضوع مهم را رعایت کنند، افزود: تاکنون همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در راستای مهار کرونا در این استان پای کار بوده و دانشگاه علوم پزشکی را در انجام وظایف کمک کرده‌اند.

خوش اقبال با بیان اینکه ویروس ناشناخته بوده و هر روز ابعاد تازه تری از آن روشن می‌شود، اضافه کرد: لازم است جلوی فضاسازی‌ و شاعیات رسانه های معاند و ضد انقلاب با هماهنگی رسانه‌ها و اتاق رسانه استان گرفته شود و اجازه ندهیم ضد انقلاب از این موضوع سوء استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان یادآور شد: باید اطلاعات کافی در اختیار مردم قرار گیرد چون هنوز این بیماری از بین نرفته و رسانه‌ها و فضای مجازی باید به مردم هشدار دهند که بیماری همچنان وجود دارد و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در معابر و خیابان‌ها ضروری است.

خوش‌اقبال تاکید کرد: مساجد کماکان تعطیل است و درخواست داریم روحانیون و ماموستایان با ستاد کرونا همکاری داشته باشند و توقع داریم همکاری برای اجرای این دستورالعمل را رعایت کنند البته نیاز به مشارکت مردم در این راه داریم تا تجمع انجام نشود و بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

وی گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مداوم برگزار می‌شود و آخرین تصمیمات ستاد برای استان‌ها ابلاغ می‌شود ضمن اینکه مجموعه اعضای ستاد نگران سلامت مردم هستند ولی لازم است مردم مشارکت کنند تا از این بحران عبور کنیم.

رییس شورای اطلاع رسانی استان کردستان افزود: اولویت اول سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری نحوه رعایت موازین بهداشتی در مراکز تفریحی و طبیعی است و در این راستا تمام مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی می‌شود.

۹۱ درصد جمعیت استان کردستان غربالگری شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر شامل ۹۱ درصد جمعیت استان با استفاده از سامانه salamat.gov.ir و ۴۰۳۰ غربالگری شده‌اند.

دکتر فرزین رضایی افزود: برقراری تماس از سوی مردم و پاسخگویی کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا است که متاسفانه عده ای به این تماس ها پاسخی ندادند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک برای همه مردم در زمان حضور در معابر عمومی و دیگر اماکن الزامی بوده و لازم است همه در محیط‌های عمومی فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان افزود: پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن نیازمند حساسیت‌ مردم نسبت به این مساله بوده که این مساله هم اکنون کمرنگ شده و این یک تهدید جدی برای سلامت مردم است.

وی همچنین از تداوم نظارت‌های بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا در کردستان خبر داد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۲۶۴ واحد صنفی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی این دانشگاه پلمب شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا ۱۱ اردیبهشت، تاکنون ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۲۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.