سیف الله رضایی روز سه شنبه با اشاره به ایجاد کتابخانه تخصصی در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج به مناسبت نهم اردیبهشت اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف و رسالت های شوراها در بحث فرهنگسازی اعتلای فرهنگ مطالعه و ارتقاء سرانه کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با هدف خدمت به جامعه علمی و تحقیقاتی، شهروندان و به ویژه کارشناسان، متخصصین و علاقمندان احداث یک کتابخانه تخصصی در دستور کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر سنندج قرار گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: این کتابخانه در ساختمان در محل ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر سنندج در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ مترمربع  افتتاح شد.

رضایی افزود: در این کتابخانه حدود پنج هزار جلد انواع کتاب و منابع چاپی بوده که بخش زیادی از آن مربوط به متون تخصصی شامل: معماری، شهرسازی، جغرافیا، هنر، عمران و کتب مختلف در حوزه تاریخ و ادبیات وغیره است.

وی تاکید کرد: با توجه به انتخاب شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق در زمینه موسیقی؛ بخش جنبی آن با محوریت هنر موسیقی در راستای علمی اهالی فن و هنرمندان و فعالان این عرصه در ماه‌های آینده تجهیز و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: تا کنون برای تولید و تجهیز این کتابخانه به جز منابع چاپی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رضایی اضافه کرد: در سال جاری بودجه ای جهت برآورد نمودن منابع از جمله کتاب، مجلات و غیره برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.