آیت الله حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید مبعث، اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام به شکلی بزرگ است که خداوند می فرماید من بر مومنین منّت گذاشته و یک نفر را به عنوان رسول از میان خود آنها مبعوث کرده‌ام.

وی ادامه داد: خداوند در جای دیگری می فرماید بعثت پیامبر مسئله بسیار بزرگی است و با بعثت رسول خدا بوده که نزول قرآن بر پیامبر اسلام آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت نزول قرآن، بیان کرد: قرآن کریم با نزول خود نور هدایت را در میان همه مسلمانان گسترش داده و آنها را از ظلمت و تاریکی نجات داد.

وی افزود: در آیات مختلفی از قرآن کریم آمده است که با بعثت حضرت رسول خدا بود بود که بشریت از ظلمت و تاریکی رهایی پیدا کرده و آنها را به سمت و سوی زندگی بهتر و تغییر در رفتار و همچنین زندگی دینی سوق داده شدند.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: قبل از بعثت حضرت رسول (ص ) بشر در جهل و تاریکی به سر می‌برد و زندگی بسیار بدی را تجربه می کرد ولی زمانی که پیامبر اسلام مبعوث شد زندگی بشری تغییر پیدا کرده و زندگی سراسر پر از نور و رحمت در بین مسلمانان گسترش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: بعثت بزرگترین نعمت برای کل بشریت بود و بالاترین نعمت در راستای مبعوث شدن حضرت رسول بر تمامی بشریت گسترش پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: ما باید این نعمت ارزشمند که مبعوث شدن یکی از مومنین به عنوان پیامبر اسلام است را ارج نهاده و همواره در مسیر ترویج آموزه های دینی و اسلامی حرکت کنیم و بتوانیم زمینه را برای گسترش روزافزون دین مبین اسلام در سراسر جهان فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.