حسن سلطانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت سرعت در اعلام نتایج آزمایشات انجام شده از بیماران کرونای مثبت اظهار داشت: از ابتدی احداث و راه اندازی این آزمایشگاه در استان، تعداد آزمایشات انجام گرفته از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه، قبل از تاسیس آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان حدود ۵۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس به انجام رسیده بود، افزود: با راه اندازی آزمایشگاه مذکور در دانشگاه تعداد ۱۲۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک انجام گرفته و متوسط زمان اعلام نتایج نیز به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده که نسبت به قبل ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرده است.

سلطانی میزان ماندگاری و نیز سرایت پذیری کروناویروس را از جمله مهمترین مشکلات پیشگیری و مقابله با آن برشمرد و گفت: مردم قبل از هر چیز باید در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی از قبیل شستشوی منظم دست ها، ضد عفونی کردن سطوح و پرهیز از رفتارهایی نظیر روبوسی، دست دادن و رفت و آمدهای غیرضروری اقدام نمایند.

مدیر آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا استان با بیان اینکه، این آزمایشگاه در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج راه اندازی شده است، افزود: برای احداث، کسب مجوز و راه اندازی این آزمایشگاه جمعا بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

سلطانی از ارائه خدمات تشخیصی توسط بیش از پنج نفر از زبده ترین پرسنل علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه تشخیص کرونای دانشگاه خبر داد و گفت: این نیروها در طول سه شیفت و به صورت شبانه روزی با همکاری سایر کادر درمانی در حال مبارزه و مقابله با کروناویروس هستند.

وی یادآور شد: این آزمایشگاه با پیگیری های مجدانه رییس دانشگاه و همکاری معاونین بهداشتی، درمان، آموزشی و تحقیقات و فن آوری به بهره برداری رسید.

اکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۶۳ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.