آیین گرامیداشت هفته نهضت سوادآموزی با حضور مسئولان شهرستانی، آموزش دهندگان و سوادآموزان روز چهارشنبه در سالن شهید مرادی سپاه سروآباد برگزار شد.

امام جمعه سروآباد در این مراسم اظهار داشت: زیربنای ترقی و پیشرفت در هر جامعه‌ای توجه به علم و دانش است چراکه کسب علم و دانش در جوامع اسلامی باعث پیشرفت دین اسلام می‌شود.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی گفت: زمانی که پیامبر مکرم اسلام (ص) دین اسلام را تبلیغ و گسترش می‌داد کسب علم و دانش مورد تاکید ایشان بود و بدون شک بدون علم و دانش دین اسلام در ظلمت و تاریکی بسر خواهد برد.

وی با تقدیر و تشکر از آموزش و پرورش این شهرستان در امر ریشه کن کردن بیسوادی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی مسئولان آموزش و پرورش سروآباد امروز شاهد ریشه کن شدن بیسوادی در این شهرستان هستیم که بسیار ارزشمند و ستودنی است.

پوشش ۱۰۰ درصدی سوادآموزی در روستاهای سروآباد
مدیر آموزش و پرورش سروآباد نیز در این مراسم با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: نهضت سوادآموزی این شهرستان در ارزیابی شاخص‌های استانی در سال گذشته رتبه اول استان کردستان را به دست آورد.

دلسوز خالدی افزود: هم اکنون نهضت سوادآموزی شهرستان سروآباد در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و دوره تحکیم با ۶۰۰ نفر عضو در سطح ۵۰ روستای شهرستان پوشش ۱۰۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش سروآباد توجه ویژه‌ای به نهضت سوادآموزی دارد و در این راستا در تمام روستاهای سطح شهرستان اقدام به شناسایی افراد بیسواد و آموزش آنها از طریق نهضت سوادآموزی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گفت: یک مرکز یادگیری نیز در روستای بیساران بزرگترین روستای شهرستان با ۷۰ نفر سوادآموز در حال فعالیت است.

در پایان این مراسم از ۴۰ نفر از آموزش دهندگان و چهره های موفق نهضت سوادآموزی برتر شهرستان سروآباد تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.