سیدعبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در نخستین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در ورزش راه را برای رسیدن به توسعه پایدار هموار می‌کند و همزمان به جامعه‌ای سالم کمک می‌کند.

وی افزود: ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور و ۲۱ درصد افراد هفت تا ۱۸ سال دچار چاقی و اضافه وزن هستند که شرایطی نگران کننده محسوب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی امروز کشور مشکل کم تحرکی و اضافه وزن است، اضافه کرد: هنوز به اندازه کفایت به ورزش همگانی در کشور توجه نشده و بسیاری از مواقع ورزش همگانی فدای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شده و منابع و انتظارات به سمت ورزش قهرمانی رفته است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران و رسانه‌های حوزه ورزش باید در خدمت ورزش همگانی و ورزشی باشند که در خدمت مردم است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در وزارت ورزش و جوانان اولویت بیشتری به ورزش همگانی بدهیم و منابع را به شکل بهتری برای عمل توانیم به مسئولیت این وزارتخانه در توسعه ورزش همگانی توزیع کنیم.

احمدی اضافه کرد: یکی از ضعف‌های جدی کشور در بخش‌های مرتبط با ورزش و دستگاه‌های مسئول در این حوزه، کم‌توجهی به مسئولیت اجتماعی است.

وی اظهار داشت: ورزش علاوه بر اینکه می‌تواند در افزایش نشاط، پویایی و سلامت جامعه نقش بی‌نظیری داشته باشد، مشارکت و همراهی مردم را تقویت کرده و می‌تواند در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در رابطه با آسیب‌های ورزشی در این همایش گفت: زندگی همراه با درد و آسیب جسمی با زندگی همراه با توسعه همخوانی ندارد.

محمدحسین علیزاده افزود: ورزشکار آسیب دیده شغل خود را از دست می‌دهد، با هزینه‌های بالای درمانی دست و پنجه نرم می‌کند، درگیر پیامدهای روانی شده و یا حتی گاهاً با مرگ مواجه می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی بر ورزش تاکید می‌شود ورزشی آسیب‌زا مورد نظر نیست بلکه ورزشی با کمترین هزینه‌ها و بیشترین بهره‌وری و استفاده مدنظر بوده آسیب در ورزش قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و راه آن هم بیمارستان و جراحی نیست بلکه بهره‌گیری از آموزش است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: توسعه پایدار در ورزش به معنی حفظ دوران ورزشی ورزشکار بدون آسیب یا کمترین آسیب است.

همایش بین‌المللی ۲ روزه ورزش و توسعه پایدار اول و دوم آذر در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود؛ ۳۵۷ مقاله به این همایش ارسال شده که ۲۱۲ مقاله آن در قالب پوستر و ۵۱ مقاله آن در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.

سه نشست سه جانبه نیز در این همایش برگزار می‌شود که اولین نشست بین دانشگاه کردستان، دانشگاه سلیمانیه و انجمن آسیب شناسی حرکات اصلاحی ایران، دومین نشست بین دانشگاه کردستان، دامشگاه سلیمانیه و انجمن مدیریت ورزشی ایران و نشست سوم نیز مابین دانشگاه‌های کردستان و سلیمانیه و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.