مدیر منابع آب دیواندره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیواندره از نظر منابع آبی پایدار از شهرستان‌های کمتر برخوردار استان کردستان است و انتظار می رود دستگاه‌های متولی و مردم ضمن درک این موقعیت، استفاده بهینه‌ از منابع آبی را در اولویت قرار دهند.
محمد محمدی بر اجرای صحیح طرح احیای و تعادل‌ بخشی منابع آب تاکید کرد و افزود: لازم است دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در شناسایی چاهای غیر مجاز با عوامل گشت و بازرسی منابع آب همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.
وی با اشاره به رشد ۹۸ درصدی بارندگی های شهرستان در سال زراعی جاری (۹۹ - ۹۸) نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل گفت: تغییر شرایط اقلیمی و کاهش منابع آب سفره های زیر زمینی تعهد ما را به آیندگان نسبت به مصرف بهینه آب بیشتر می‌کند.
محمدی یادآور شد: استفاده از تکنولوژی ها و روش‌های نوین آبیاری از مهمترین راهکارها برای خارج کردن منطقه از شرایط بحران بوده و ادامه این راه بدون تدوین برنامه ریزی ها به نفع مردم و کشاورزان مسیر نیست.
وی تاکید کرد: اداره منابع آب به عنوان متولی آب در حوزه عملکردی به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای کردستان با هر گونه تخلف و سوء استفاده و برداشت غیر مجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی و تصرف بستر رودخانهها برخورد جدی و قانونی می‌کند.

شهرستان دیواندره با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۷۳۵۳/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.