فرید مظهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 6 ساختمان مربوط به شرکت توزیع گاز و سه مورد نیز متعلق به شرکت توزیع برق کردستان است.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید نیروگاه های خورشیدی نصب شده در ادارات استان 200 کیلووات است، اضافه کرد: انتظار می رود ارگان ها و ادارات بیشتری نسبت به نصب و راه اندازی سامانه های خورشیدی اقدام کنند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون هشت سامانه خورشیدی خانگی نیز با ظرفیت تولید 40 کیلووات برق توسط مشترکان در استان نصب و راه اندازی شده است.
مظهری تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه نصب تجهیزات ویژه برای تولید هر کیلووات ساعت برق خورشیدی اکنون بیش از 60 میلیون ریال و تامین آن برای متقاضیان سخت است، انتظار می رود بانک ها در این زمینه با ارائه تسهیلات، متقاضیان را کمک کنند.
وی گفت: تاکنون 6 سامانه تولید برق خورشیدی خانگی در سنندج، یک مورد در سقز و یک سامانه نیز در روستای بلده دستی دهگلان راه اندازی و وارد مدار تولید برق شده و برق تولیدی خود را بر اساس قرارداد منعقد شده به شرکت توزیع کردستان می فروشند.
مظهری با اشاره به اینکه هر 2 ماه یکبار برق تولید شده مشترکان خریداری می شود، افزود: به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی، هشت هزار ریال به مشترکان پرداخت می شود در حالیکه شرکت توزیع هر کیلووات ساعت برق را با قیمت 800 ریال به مشترکان می فروشد.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 628 هزار مشترک است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.