نرخ بیکاری جوانان در دنیا افزایش داشته است

سازمان بین المللی کار اعلام کرده است که در دنیا یک روند کلی و ثابت در خصوص کمبود شغل مناسب برای جوانان جویای کار وجود دارد. به گفته ی این سازمان، در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۵ درصد افراد بیکار را جوانان تشکیل داده اند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، جوانان در کشورهای مختلف دنیا همچنان با ادامه ی روند بیکاری و نبود موقعیت کاری مناسب مواجه هستند. این امر علیرغم کاهش چشمگیر میزان بیکاری جوانان از زمان وقوع بحران جهانی اقتصادی (در سال ۲۰۰۸ میلادی) ادامه یافته است.
 
افزایش کلی نرخ بیکاری جوانان در دنیا
 
بر اساس گزارش ''روند جهانی بیکاری جوانان'' که توسط سازمان بین المللی کار منتشر شده، نرخ بیکاری جوانان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۳ درصد بود و انتظار می رود که در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی این نرخ به ۱۳.۱ درصد افزایش یابد. 
 
به گفته ی دبوراه گرینفیلد، مدیر کل سیاست گذاری سازمان بین المللی کار، '' حل کردن چالش های اینچنینی بازار کار و (همینطور) چالش های اجتماعی ای که مردان و زنان جوان با آن مواجه هستند نه تنها برای یک توسعه ی پایدار و همه جانبه اهمیت فراوان دارد، بلکه برای آینده ی بازار کار وهمچنین همبستگی اجتماعی مهم است''. 
 
لازم به ذکر است که نرخ بیکاری جوانان بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی در آفریقای شمالی، کشورهای عربی، آمریکای لاتین و کشورهای حوزه ی کاراییب بسیار بالا بوده و کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای مناطق جنوبی صحرای بزرگ آفریقا از وضعیت بهتری در این خصوص برخوردار بوده اند. 
 
همچنین، به اذعان سازمان بین المللی کار، رشد کلی اقتصاد همچنان بدون داشتن ارتباط با نرخ رشد کار به راه خود ادامه داده و عدم ثبات اقتصادی تاثیری منفی بر یافتن موقعیت کاری توسط جوانان خواهد گذاشت. 
 
افزون بر این، گزارش این سازمان بیان داشته است که زنان جوان همچنان آسیب پذیری زیادی در بازار کار دارند. در سال ۲۰۱۷ میلادی، زنان جوان به میزان ۱۶.۶ درصد کمتر از مردان مجموع نیروی کار در بازار را تشکیل داده اند. همچنین،  نرخ بیکاری زنان جوان به طور چشمگیری از مردان بیشتر است. در این خصوص، نرخ بیکاری زنان در دنیا ۳۴.۴ درصد و نرخ بیکاری مردان ۹.۸ درصد برآورد شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید