چرا مردم گرفتار موسسات مالی شدند؟

یک سپرده‌گذار که به همراه دیگران به خاطر عملکرد یک موسسه مالی ورشکسته اعتراض می کرد درباره مشکلات خود توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تعداد زیادی از سپرده گذاران موسسات مالی ورشکسته در نمایشگاه مطبوعات، زبان به اعتراض گشوده بودند. برخی از آنان با حضور در غرفه موسسه رسانه ای خبر درباره مشکلاتی که داشتند توضیح دادند.
یکی از سپرده گذاران، کارگری است که از طرف سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شده. او در اعتراضات اخیر به  یکی از  این موسسات مالی  حضور داشت درد و دل خود را بیان کرد. 
این گپ کوتاه را در ادامه می خوانید:

چقدر سپرده در این موسسه داشتید؟
من در اواخر سال 95، تمام پولی که بعد از یک عمر پس انداز کرده بودم، 120 میلیون تومان بود که به این موسسه دادم.

چرا در این موسسه سپرده گذاری کردید؟
این موسسه مجوز داشت. من هم پیر شده ام و انتظار داشتم طبق آن چیزی که گفته بودند، به ما سود بدهند.

قرارداد سود سپرده شما چقدربود؟
24 درصد سود روزشمار و 35 درصد هم 5 ساله بود. من دیماه 95، پولم را در این موسسه گذاشتم و اسفندماه، وضعیت موسسه بهم ریخت. یک ریال هم سود نگرفتم. وقتی هم مراجعه کردم گفتند مدیرعامل زندان است. به همراه دیگران شکایت مالی کرده ایم، حتی کیفری هم شکایت کردیم ولی آنقدر شاکی ها زیاد هستند که قاضی دادسرای امور مالی خیابان فاطمی می گوید باید صبر کنید.

شما که شکایت کردید پس چرا اعتراض می کنید؟
من بازنشسته تامین اجتماعی و ساکن کرج هستم. زن و بچه و عروس و داماد دارم، نوه دارم، هیچ پولی برای گذران زندگی برایم نمانده، مجبوریم کاری کنیم بلکه زودتر به مشکل ما رسیدگی شود. زمانی که در شعبه شهید بهشتی کرج حساب باز می کردم، همه چیز قانونی به نظر می رسید. تابلوی بزرگ بالای شعبه زده بودند، بعدا یک روزه، کل تابلوها را باز کردند. میلیاردها پول مردم را این موسسه بالا کشیده و همه بلاتکلیفیم. به جز اعتراض اینطوری چاره ای نداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید