برای یادگیری زبان چینی، کره‌ای و ژاپنی چقدر باید هزینه کنید؟

برای یادگیری زبان هر دقیقه ۱۰۰۰ الی ۱.۶۰۰ تومان باید هزینه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگرچه با یک سرچ ساده در اینترنت انواع و اقسام مدل های آموزش زبان های زنده دنیا را می توان یافت،اما بررسی ها نشان می دهد که بازار  آموزشگاههای زبان های خارجی همچنان داغ است.خیلی ها ترجیح می دهند به جای آموزش زبان مورد نظر از  سایت های مختلف یا  نرم افزارها مستقیم از طریق موسسه های آموزشی و معلمان خصوصی زبان مورد نظرخود را یاد بگیرند.

چندسالی است که تب یادگیری زبان های خارجی درایران داغ است. دو دهه گذشته فقط زبان انگلیسی بازار داغی داشت،اما حالا یک دهه است که سایر زبان ها هم در بورس یادگیری است.از زبان ایتالیایی،آلمانی، فرانسوی وچینی گرفته تا زبان ترکی استانبولی حالا در آموزشگاه های زبان تدریس می شوند.

اخیرا با توجه به توسعه اقتصاد جهانی، زبان هایی مانند چینی، کره ای و ژاپنی بین مردم طرفدار پیدا کرده است. باتوجه به اینکه تاثیر اقتصادی این کشورها بر اقتصاد جهانی چشم گیر است، تجار و مردم آینده نگر هم به سمت یادگیری این زبان ها متمایل شده اند.

این روزها یادگیری زبان چینی یکی از پرطرفدارترین کلاس ها است؛ معلم های خصوصی و موسسه ها برای آموزش یک ساعت زبان چینی به طور میانگین حدود ۶۰ هزار تومان حق التدریس دریافت می کنند. این در حالی است که اگر به طور فشرده کلاس ها برگزار شود، یک ساعت و نیم میانگین ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.اگرچه زبان های ژاپنی و کره ای جزء زبان های کم طرفدار هستند،با این حال  تدریس این زبانها به طور معمول برای هر یک ساعت و نیم معادل ۵۰ هزار تومان حق التدریس است.

زبان های کشورهای اروپایی هم مثل فرانسه و اسپانیایی ساعتی ۶۰ هزار تومان الی ۱۰۰ هزار تومان نرخ دارد.در حالی که هر ساعت آموزش زبان آلمانی به صورت خصوصی ۱۲۰ هزار تومان هم نرخ گذاری می شود. به عبارتی افرادی که در حال یادگیری هستند دقیقه ای هزار الی هزار و ۶۰۰ تومان برای یادگیری هزینه پرداخت می کنند.

زبان انگلیسی،همچنان پررونق ترین بازار را در بین آموزشگاههای زبان دارد. همه موسسه های آموزش زبان کلاس برای آموزش زبان انگلیسی برگزار می کنند،اما قیمت های آنها با توجه به هدف افراد متفاوت است. برخی کلاس ها برای بلند مدت برگذار می شوند که قیمت آن ها حداقل ساعتی ۱۰ هزار تومان نیز می رسد. این در حالی است که برای کلاس های IELTS در کوتاه مدت برخی از موسسه ها جلسه ای ۱۰۰ هزار تومان از دانش پژوه زبان دریافت می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید