چگونه 100 میلیون تومان از بانک ملت وام خوداشتغالی بگیریم؟

بانک ملت به آن دسته از معرفی‌شدگان سازمان بهزیستی که قصد اشتغال‌زایی دارند، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این تسهیلات در راستای اجرای مفاد بند (د) تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 کل کشور و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و بر اساس سهمیه استانی به معرفی شدگان پرداخت می‌شود.

سقف مبلغ تسهیلات

بر اساس تعریفی که صورت گرفته این تسهیلات در سه نوع مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود و سقف تسهیلات پرداختی برای مشاغل مذکور با سقف فردی به ترتیب 5 میلیون، 20 میلیون و 100 میلیون تومان تعیین‌شده است.
 

سود و اقساط تسهیلات

بر اساس توافقات صورت گرفته، تسهیلات خوداشتغالی بانک ملت به‌صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود و وام‌گیرندگان با توجه به میزان تسهیلات بین 36 تا 60 ماه برای پرداخت اقساط زمان در اختیار خواهند داشت.
 

ضمانت پرداخت اقساط

علاوه بر معرفی‌نامه رسمی از سوی بهزیستی و کمیته امداد، ارائه تضمین معتبر برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی الزامی می‌باشد. بر اساس اعلام صورت گرفته تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان یک ضامن رسمی گواهی کسر از حقوق و برای تسهیلات بالای 15 میلیون تومان حداقل دو ضامن رسمی گواهی کسر از حقوق نیاز دارد.
 

شرایط دریافت تسهیلات

تسهیلات خوداشتغالی بانک ملت بر اساس مقررات جاری بانک قابل پرداخت بوده و متقاضیان علاوه بر لزوم ارائه معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی باید حائز شرایط عمومی دریافت وام مانند نداشتن چک برگشتی، نداشتن تسهیلات معوق تعیین تکلیف نشده نزد سیستم بانکی و ارائه تضمین معتبر باشند.
 

نحوه درخواست تسهیلات

متقاضیان وام خوداشتغالی بعد از دریافت معرفی‌نامه رسمی از سوی سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد باید با مراجعه به اداره کل اعتبارات بانک ملتمحل سکونت و یا اشتغال خود نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند. این تسهیلات در راستای اجرای مفاد بند (د) تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 کل کشور و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و بر اساس سهمیه استانی به معرفی‌شدگان پرداخت می‌شود.
 

 

دیدگاه تان را بنویسید