رئیس کمیسیون عمران مجلس:

واحد های خالی در کشور متعلق به افراد سرمایه‌دار است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سالانه باید ۱میلیون مسکن تولید شود اما در حال حاضر سالانه ۱۵۰هزارمسکن تولید می‌شود که با ادامه این شرایط مسکن به مرحله‌انفجار می‌رسد و قیمت‌مسکن افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا رضایی کوچی ، در خصوص افزایش دوره بازپرداخت وام‌های مسکن، اظهار داشت: امروز جامعه هدف ما که به‌صورت جدی برای مسکن آنها مطالبه‌گری می‌کنیم افرادی با درآمدهای متوسط روبه‌پایین هستند، افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند در خصوص مسکن مشکلی ندارند و 2 میلیون 500 واحد خالی موجود در کشور متعلق به این افراد سرمایه‌دار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه وام مسکن در خصوص لایه میانی رو به پایین جامعه صحبت می‌کنیم افرادی مانند کارمندان دولت، کارگران و کسبه ضعیف، گفت: باید به این قشر تسهیلات داد تا صاحب مسکن شوند، صندوق‌های مانند اجتماعی و پس‌انداز تعریف شده که باید افراد در ابتدای کار مبلغی را در این صندوق‌ها قرار دهند؛ برخی از افراد حتی توانایی پرداخت پس‌انداز اولیه را نیز ندارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وامی که به این افراد داده می‌شود مبلغ اقساط بازپرداخت آن بیشتر از حقوق و درآمد افراد است، اضافه کرد: طبیعی است که فردی با یک میلیون و 250هزار تومان توانایی بازپرداخت وام با اقساطی معادل 50درصد حقوق خود را ندارد.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه اگر واقعا می‌خواهیم مردم صاحب خانه شوند مبلغ تسهیلات مسکن را افزایش دهیم و بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز باید متناسب با درآمد این قشر از جامعه باشد، تصریح کرد: این اتفاق صورت نمی‌گیرند و به همین دلیل از صندوق‌های پس‌انداز مسکن استقبال نمی‌شود، راهکار دولت این است که حجم تسهیلات را افزایش دهد و بازپرداخت آن را طولانی کند تا مردم از وام‌های مسکن استقبال کنند.

وی با بیان اینکه باید سالانه یک میلیون مسکن تولید شود اما در حال حاضر سالانه 150هزار مسکن تولید می‌شود، تصریح کرد: با ادامه این شرایط مسکن به مرحله انفجار می‌رسد و قیمت مسکن افزایش می‌یابد و بازار کاری برای دلالان و  واسطه‌گران ایجاد می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر مسکن به دلیل عدم ساخت در حال رکود است و تولید و ساختی وجود ندارد، اضافه کرد: زمانی که تولید مسکن وجود نداشته باشد شاهد عدم فعالیت کارگران و مهندسین ساختمانی هستیم همچنین درآمد شهرداری وجود ندارد و بسیاری از کارخانه‌جات مرتبط بر مسکن تعطیل هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:با عدم پرداخت وام مسکن کماکان یخ‌زدگی و رکود بازار مسکن ادامه دار است. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید