کاهش نرخ بیکاری با ارتقای مهارت جویندگان کار ممکن می شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و فرد غیردانشگاهی به منظور کاهش نرخ بیکاری را ضروری خواند و گفت: هدف از اجرای دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی» نیز پیوند فارغ التحصیلان مهارتی با بازار کار است .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  «محمدحسین ریاحی» در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، افزود: این دو برنامه مذکور از جمله طرح‌هایی است که با هدف ارتقای مهارت افراد جویای کار اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و غیر دانشگاهی و پیوند این افراد با کارفرما و قرار گرفتن در محیط کار واقعی، اجرایی شده است .

وی با بیان این که طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی برای افراد 15 تا 22 سال پیش بینی شده است که دارای مدرک دانشگاهی نیستند، اظهار کرد: طرح کارورزی نیز که به موازات این طرح در حال اجرا است، به منظور ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی بالای 22 سال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطرح شده است .

ریاحی افزود: با اجرایی شدن این طرح ها، فرصتی فراهم می شود تا متقاضیان کار علاوه بر مهارت آموزی، آموزه‌هایشان را نیز در محیط کار عملی به اجرا بگذارند و از سوی دیگر کارفرمایان نیز بتوانند با علم و آگاهی از افراد، با توانمندی های نیروی مورد نیاز آشنا شده و وی را بکارگیرند .

ریاحی با اشاره به تعهد استان در حوزه اجرایی شدن دو طرح ، اعلام کرد: بر همین اساس لازم است تا پایان سال جاری تعهدات مربوط به چهار هزار و 320 کارورز و 870 نفر در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی اجرایی شود .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: افرادی که تحت پوشش دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی» قرار می گیرند کارگر محسوب نمی‌شوند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند .

وی با تاکید بر این که در بررسی حق بیمه کارگر و پیگیری این موضوع از سوی سازمان تامین اجتماعی باید به این مهم توجه شود، اعلام کرد: چراکه ممکن است کارفرمایان به دلیل اینکه افراد تحت پوشش این دو طرح را که در کارگاهشان مشغول فعالیت هستند را تحت پوشش بیمه قرار نداده اند، از سوی این سازمان جریمه شوند .

ریاحی افزود: بر همین اساس لازم است به منظور حل این مشکل، تعامل بین دستگاهی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

وی در ادامه این جلسه با اشاره به کسب رتبه برخی از دستگاه های عضو شورای هماهنگی مذکور در جشنواره شهید رجایی، از اینکه دستگاه های اجرایی عضو توانسته اند رتبه های برتر این جشنواره را از آن خود کنند، ابراز خشنودی کرد .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان خواستار شد: تعاملات دستگاه ها با یکدیگر به گونه‌ای باشد تا با شناسایی و رسیدگی به مشکلات دیگر دستگاه ها، سطح آنها ارتقا یافته و همگی با فاصله بسیار اندک از یکدیگر حائز رتبه های اول تا سوم در دوره های بعدی این جشنواره باشند تا به عنوان متولیان این دستگاه ها، بتوانیم در خدمت رسانی تاثیر بسزایی داشته و موفق عمل کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید