حضور شرکت های آمریکایی در نمایشگاه شکلات و شیرینی تهران

چند شرکت آمریکایی نمایندگان خود را به ایران اعزام کرده اند تا پتانسیل بازار ایران را از نظر صنعت شیرینی و شکلات مورد بررسی قرار دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در جمع شرکت هایی از 26 کشور جهان که در نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران حضور دارند، 3 شرکت آمریکایی نیز دیده می شود. به گفته جمشید مغازه ای، دبیر اتحادیه شرکت های تولید کنندگان شیرینی، 68 شرکت از کشورهای مختلفی نظیر ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، چین، ترکیه، امارات، مالزی و اوکراین در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه فرصتی است برای فعالان این صنعت که بازار شیرینی و شکلات ایران را مورد ارزیابی قرار دهند و نیازهای ضروری مصرف کنندگان نهایی را بشناسند.

این نمایشگاه در 3 بخش اصلی محصولات، مواد خام و ماشین آلات سازماندهی شده و شرکت کنندگان تحت تاثیر بازار رو به رشد ایران که علاقمند چشیدن طعم محصولات خارجی است قرار گرفته اند.

ایران یک اقتصاد متنوع دارد و در منطقه ای منحصر به فرد قرار گرفته که نقطه اتصال خارومیانه، آسیا و اروپا به یکدیگر است. بخش های اقتصادی مصرف کننده محور حساب ویژه ای روی بازار مصرف 80 میلیون نفری این کشور و ترکیب جمعیتی جوان آن قرار گرفته اند.

به گفته مغازه ای، امروزه، هر ایرانی به طور متوسط سالانه 21 کیلو شیرینی، شکلات، کیک، بیسکوئیت، تافی و آدامس مصرف می کند که 30 تا 40 درصد کمتر از کشورهای اروپایی است.

وی افزود: «همچنین ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن شیرینی جات، شکلات، انواع تافی، آدامس و بیسکوئیت در کشور وجود دارد، اما ما در بهترین حالت سالانه 1.7 میلیون تن تولید می کنیم.»

به گفته مغازه ای، ارزش فروش شکلات ایران دو برابر صادرات خودروی کشور است و محصولات شیرینی و شکلات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، استرالیا، اروپا و ژاپن ارسال می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید