ایران، ایتالیا و هند برای ساخت واگن به توافق سه جانبه رسیدند

محمود معظمی در دیدار با هیات مدیران عالی شرکت‌های صنعتی هندی از توافق سه‌جانبه ایدرو با دو شرکت ایتالیایی و هندی برای ساخت واگن به صورت فاینانس خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی‌ صنایع ایران (ایدرو) صبح امروز در دیدار با هیاتی از مدیران عالی شرکت‌های هندی فعال در زمینه‌های نفت، انرژی، تایرسازی، قطعه‌سازی و صنایع تکنولوژی‌های نوین با بیان این که با مذاکرات انجام شده زمینه سرمایه‌ گذاری مشترک در ایران توسط کمپانی‌های بزرگ هندی یک آغاز برای همکاری‌های بزرگ می‌تواند باشد، گفت: ایران در تلاش است تا با فراهم کردن زمینه‌ همکاری‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی بتواند تا حضور شرکت‌های بزرگ هندی و پیشرو در صنایع مختلف را در کشور فراهم کند و همچنین فرصتی را برای حضور شرکت‌های ایرانی در هند به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: مجموعه ایدرو با نیم قرن سابقه در حوزه صنعت به خوبی از قواعد همکاری‌های بین المللی آگاه است و به آن اشراف دارد و آمادگی دارد علاوه بر مذاکراتی که در حال انجام است زمینه‌های همکاری با شرکت‌های پیشرفته هند را نیز با شرکت‌های خصوصی ایرانی به وجود بیاورد.

در این دیدار سفیر کشور هندوستان نیز حضور داشت که مجموعه مذاکرات را برای روابط دو کشور به ویژه در حوزه همکاری‌های صنعتی مفید و موثر توصیف کرد و از آمادگی دولت هندوستان برای تسهیل و تسریع فعالیت‌های مشترک صنعتی با ایران خبر داد.

در ادامه‌ی این برنامه قرارداد سه جانبه میان ایدرو و شرکت‌های Firema ایتالیا و Titagroup هند به بحث گذاشته شد که قرار است در زمینه ساخت واگن مسافربری به صورت فاینانس در یکی از مناطق محروم ایران به اجرا در بیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید