رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران:

همه دستگاه های دولتی برای اشتغال جوانان باید تلاش کنند

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در هفته دولت از دولتمردان خواست تا در جهت حل بحران بیکاری و ایجاد شغل برای جوانان بیکار حرکت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، غلامرضا عباسی اظهار کرد: با آغاز دولت دوازدهم امیدواریم اتفاقات خوبی را در حوزه روابط کار به ویژه برای کارگران نظاره‌گر باشیم. کارگران انتظار دارند دولتمردان بر اساس برنامه‌ ششم و در جهت اشتغال فارغ التحصیلان و کارجویان گام بردارند.

وی گفت: جامعه کارگری در چهار سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشت و به دلیل شرایط اقتصاد در بعضی از حوزه‌ها نتوانستیم اهداف را محقق کنیم ولی با توجه به محوریت شعار سال که تولید و اشتغال نام گرفته و تاکید مقام معظم رهبری در این باره، تکلیف دیگری برای جامعه کارگری و مخصوصا دولت و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه وزارت کار مسئول تنظیم روابط کار است، خاطرنشان کرد: بدنه دولت باید در ایجاد شغل به وزارت کار کمک کند و هر دستگاهی به اندازه سهم خود ایفای نقش کند؛ مثلا سازمان امور مالیاتی در بحث تخفیف‌های مالیاتی به کارفرمایان و سیستم بانکی در بحث اعطای تسهیلات ارزان به بخش تولید اقدام کند.

عباسی بیشترین مشکل شهرکهای صنعتی را عوارض و مالیات دانست و ادامه داد: کارفرمایان گلایه‌ای از کارگر ندارند و نیروی کار را مانع تولید نمی‌دانند، بیشترین فشاری که تحمل می‌کنند از عدم تامین مواد اولیه و مالیاتهای سنگین است.

به گفته این مقام مسئول کارگری حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار نباید لفظی و شعاری باشد و جامعه کارگری از دولت دوازدهم انتظار دارد که بنگاههای اقتصادی را حفظ کند تا مراکز تولیدی و صنعتی روی پای خود بایستند و به فعالیت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در برنامه ششم، همت عالی می‌خواهد، گفت: باید مراقب باشیم افرادی که در کارخانه‌ها مشغول کارند بیکار نشوند یعنی اگر از یک طرف ۱۰۰ نفر سر کار رفتند از آن طرف یک میلیون نفر بیکار نشوند.

عباسی در پایان امنیت شغلی را مهمترین خواسته کارگران از وزارت کار عنوان کرد و گفت: با توجه به رای اعتماد دوباره به دکتر ربیعی، آرزوی جامعه کارگری این است که برنامه‌های وزیر کار در جهت توانمندی اقشار ضعیف، رفع فقر و محرومیت از خانوارهای کارگری و تعیین مزدی منصفانه عملیاتی شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید