کاهش مجدد ارزش دلار و پوند

هر چند شاخص بورس کشورهای آسیایی بار دیگر با افزایش روبرو شد؛ اما از ارزش دلار و پوند دوباره کاسته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاخص بورس کشورهای آسیایی برای چندمین روز متوالی با افزایش روبرو شد که علت اصلی آن به فروکش کردن تنش میان آمریکا و کره شمالی و نیز نگرانی فدرال رزرو آمریکا از تورم ضعیف آمریکا و تاثیر منفی آن بر روی دلار بر می گردد.  

البته آمار ضعیف تورم آمریکا موجب شده تا فدرال رزرو از تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره بانکی دست نگه دارد و تحلیلگران بازار معتقد هستند که شانس تصویب مجدد نرخ بهره بانکی در جلسه آتی فدرال رزرو در ماه سپتامبر در حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

همچنین انتظار می رود شاخص بورس کشورهای اروپایی از قبیل «فوتسی» لندن با ۲ دهم درصد،  DAX آلمان و CAC ۴۰ فرانسه هم هر کدام با ۳ دهم درصد روند نزولی آغاز بکار کنند.  

در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۰.۵۵ درصد روند افزایشی روبرو شد.  در ژاپن بورس «نیکی» این کشور و بورس استرالیا هر کدام یک دهم درصد تنزل داشتند؛ اما بورس «کاسپی» کره جنوبی ۰.۶۵ افزایش یافت.

در بازار جهانی ارز هم ارزش دلار در مقابل «ین» ژاپن  ۰.۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و هر دلار در مقابل ۱۰۹.۸۸۵ «ین» معامله شد.

همچنین شاخص ارزش دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۲ دهم درصد روند نزولی به ۹۳.۳۵۷ واحد رسید؛ اما دلار استرالیا به دلیل آمار بالا اشتغال زایی در این کشور با ۲ دهم درصد افزایش به ۰.۷۹۴۲ دلار جهش پیدا کرد.

هر پوند انگلیس با یک دهم درصد کاهش به ۱.۲۹۰۸ دلار رسید؛ در حالی که هر یورو به دلیل آمار رشد قابل قبول اقتصادی اروپا با یک دهم درصد افزایش به ۱.۱۷۸۵ دلار رسید.

در بازار ارز دیجیتال، هر واحد «بیت کوین» با ۱.۴ درصد روند کاهشی به ۴ هزار و ۳۱۷ دلار و ۴۹ سنت رسید که همچنان یکه تازی می کند.  قیمت جهانی هر اونس طلا هم با ۴ دهم درصد افزایش به یکهزار و ۲۸۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید