دلیل اصلی بیکاری جوانان چیست؟

رئیس مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام گفت: بیکاری جوانان مشکل اصلی جامعه به ‌حساب می‌آید و دلیل آن‌هم نداشتن مهارت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «علی رشیدی» اظهار کرد: در ارائه آمورش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال دو مقوله مهم ارتقاء مهارت شاغلین و ایجاد مهارت در متقاضیان فاقد مهارت هستیم و این زمینه‌ها نیاز جامعه و به ‌خوبی میتواند در توسعه نقش‌آفرین می‌کند.

وی ادامه داد: آمورش‌های تخصصی در مراکز ثابت، جوار دانشگاه، پادگان، زندان، سکونتگاه‌های غیر رسمی، شعب شهری، اصناف و صنایع به متقاضیان آمورش فنی و تخصصی لازم را ارائه می‌کنند.

رئیس مرکز تخصصی امورش فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام با بیان اینکه طی سال گذشته 561 هزار و 400 نفر ساعت آموزش در بخش‌های مختلف به متقاضیان داده‌شده است، افزود: علاوه بر این طی چهار ماهه امسال 140 هزار و 100 نفر ساعت آموزش در زمینه‌های مکانیک خودرو، صنایع چوب، جوشکاری، تاسسیات، برق ساختمان، برق خودرو، کشاورزی ارائه ‌شده است.

رشیدی با اشاره به اینکه پس از پایان دوره مدرک معتبر برای افراد آموزش ‌دیده صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کشور همسایه عراق تفاهم‌نامه همکاری آموزشی منعقدشده و تاکنون 21 نفر از جوانان عراقی مهارت لازم در زمینهٔ جوشکاری آرگون که در بیشتر در صنعت نفت و گاز کاربرد دارد مهارت لازم آموزش داده‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیکاری جوانان مشکل اصلی جامعه به ‌حساب می‌آید و دلیل آن‌هم نداشتن مهارت است، تصریح کرد: اگر بتوانیم جوانان به سمت مهارت‌آموزی سوق پیدا کنند می‌توان بخش عظیمی از مشکل بیکاری را حل کرد.

رئیس مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ایلام، عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی باید در سطوح پایین یعنی مدارس انجام شود و آموزش وپرورش دانش آموزان را به سمت مهارت‌آموزی ترغیب کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید