توسعه کشور مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید فراگیری آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز خروج جوانان و جویندگان کار از بن بست بیکاری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید تهرانیان اظهار کرد: در حال حاضر آموزشهای فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال در سطوح کلان شغلی نیست ولی می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را در جهت توسعه اشتغال و رونق تولید ایجاد کند.

وی توسعه کشور را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی در دنیا، باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهر در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و هدف از آن را ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تقویت کارآفرینی و کسب و کار عنوان کرد.

وی گفت: در هفته ملی مهارت و کارآفرینی درصددیم با معرفی فضاهای کسب و کار و کارآفرینی، دانش و نگرش جوانان در حوزه های مهارتی ارتقا پیدا کند.

تهرانیان، ضرورت توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کسب و کار و کارآفرینی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصتهای شغلی و هدایت و فراگیر کردن آموزشهای مهارتی در سطوح مختلف را از اهداف بزرگداشت هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه‌ای برشمرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید