ادامه رکود در بورس تهران

در چهارمین روز دادوستدهای بورس تهران، شاخص کل ۱۳۷ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۴۲۶ واحدی رسید. در این روز قیمت سهام خودرویی‌ها شاهد روند افزایشی بود، اما قیمت سهام اکثریت شرکت ها همچنان در کانال کاهشی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند نزولی در پیش گرفت و تقریبا با شیب ثابتی ۱۳۷ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۴۲۶ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۱۱ واحد افت به عدد ۱۷ هزار و ۹۸ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۲۶ واحد کاهش تارقم ۸۶ هزار و ۴۹۵ واحدی پایین آمد. علاوه بر این شاخص بازار اول و بازار دوم ۱۱۷ و ۱۷۵ واحد افت کرد.

در دادو ستدهای امروز نماد پالایش نفت بندرعباس با ۱۹ واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات بازار سرمایه داشت. در این نماد ۹۵ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۴۶ درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها بود.

شرکت ارتباطات سیار ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و گروه مپنا نیز هر یک به ترتیب ۱۷، ۱۵ و ۱۴ واحد تاثیر منفی روی شاخص داشت. اما پارس خودرو، ایران ترانسفو و لیزینگ رایان سایپا به ترتیب ۱۰، ۶ و ۴ واحد روی دماسنج بازار تاثیر مثبت گذاشتند.

امروز اکثریت نمادهای خودرو روند رو به رشد در قیمت پایانی را تجربه کردند به طوری که تولید محور خودرو، چرخشگر، آهنگری تراکتورسازی ایران و کمک فنر ایندامین بیش از چهار درصد رشد در قیمت پایانی داشتند. تعدادی از نمادهای این گروه نیز با صف خرید همراه شد.

در گروه قند و شکر اکثریت نمادها افت در قیمت پایانی را تجربه کردند و معدود تک سهم‌هایی با اندکی رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در این گروه پنج میلیون و ۶۴۸ هزار سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۸۲۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی تمام نمادها غیر از یک نماد روند افت در قیمت سهام خود را تجربه کردند، اما در گروه فلزات اساسی علی رغم افت اکثریت نمادها تعداد بیشتری از سهم‌ها نسبت به گروه کانه‌های فلزی از افزایش در قیمت پایانی برخوردار بودند.

ارزش معاملات بورس تهران به عدد ۲۰۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۴ میلیون و ۵۴۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۴ هزار و ۲۵۴ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز یک واحد افت کرد و به رقم ۸۹۵.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۶۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۵ هزار و ۵۱۹ نوبت دادو ستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید