رییس کانون عالی شوراهای اسلامی:

مشکل بیکاری با تزریق پول حل نمی‌شود

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است تزریق پول به تنهایی نمی‌تواند به ایجاد اشتغال منجر شود و برای آنکه اشتغال پایدار به وجود آید باید ظرفیت‌سنجی از مناطق صورت گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اولیا علی بیگی اظهار کرد: اشتغال پایدار یعنی شغلی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم وارد جریان تولید شود و تولید ادامه پیدا کند لذا برای آنکه شغل پایدار ایجاد شود ابتدا باید ظرفیت سنجی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری با تزریق پول حل نمی‌شود، تصریح کرد: تزریق پول نمی‌تواند به ایجاد اشتغال منجر شود چون در مقطعی این کار را کردیم و دیدیم که به اشتغال ختم نشد لذا معتقدم باید قبل از ایجاد شغل، ظرفیت سنجی و شناسایی استعدادهای هر منطقه صورت گیرد. مثلا در برخی مناطق مجوز احداث کارخانه‌ای صادر می شود بدون آنکه در نظر گرفته شود آیا منطقه کشش راه اندازی چنین کارخانه‌ای را دارد یا نه.

علی بیگی پیش بینی زیرساختهای لازم را از دیگر ضروریات ایجاد شغل دانست و گفت: باید بازاریابی در آن منطقه را نیز فعال کنیم تا اگر کارخانه به تولید افتاد مشکلی در عرضه و فروش محصول ایجاد نشود یا محصول در جایی عرضه نشود که بازار از آن اشباع باشد در غیر این صورت نه تنها شغل جدیدی ایجاد نخواهد شد بلکه مشاغل قبلی هم دچار مشکل خواهند شد.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر ضرورت ظرفیت شناسی و امکان سنجی در کشور، اظهارکرد: برای دستیابی به اهداف اشتغال باید بر اساس اقلیم و شرایط جغرافیایی کشور برنامه ریزی کنیم و ارزیابی های علمی و کارشناسی از بازار کار داشته باشیم.

به گفته وی ایجاد شغل در هر بخشی هزینه‌بر است ولی اگر هزینه کردیم و به شغل پایدار تبدیل شد دیگر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است به همین منظور باید به سمت تولیدی برویم که منجر به اشتغال پایدار شود.

علی بیگی با بیان اینکه تمام اقتصاد در دست دولت نیست و بخش عمده‌ای از ‌آن در اختیار برخی سازمانها و نهادها است، ادامه داد: وقتی می‌گوییم بحران بیکاری، بزرگترین مشکل جامعه ایران است تنها دولت پاسخگو نیست بلکه سازمانها و نهادهایی هم که به طور مستقیم در حوزه اشتغال مشغول کارند باید پاسخگو باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید