اولین کار دولت آینده، ارائه برنامه کوتاه مدت اشتغال

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید اولین اقدام دولت آینده ارائه یک برنامه کوتاه مدت سریع برای اشتغال است و تاکید دارد که تولید صنعتی راه تحول و نجات اقتصاد کشور است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی خدایی اظهار کرد: اولین شرط تحقق اشتغال پایدار و رسیدن به حداقل‌های شغلی در کشور، حفظ آرامش موجود در کشور و سطح اقتصاد است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که از یک دوره پرتلاطم وحشتناک و غیرقابل اعتماد به این آرامش رسیده‌ایم و عمل کردن به راهکارهای منطقی و عقلانی است که می‌تواند ثبات و شرایط مطلوبی را برای آینده مردم و مملکت رقم بزند.

خدایی ایجاد ۹۹۰ هزار شغل در سال را تکلیف برنامه ششم توسعه دانست و با این اعتقاد که به چنین رقمی می‌رسیم ولی نه با شرایط فعلی، ادامه داد: قطعا داشتن یک برنامه مشخص که تنها روی کاغذ نباشد و جنبه عملیاتی داشته باشد راهگشا خواهد بود.

وی افزود: مثلا اگر قرار است با گردشگری اشتغالزایی کنیم برای آن برنامه دقیق داشته باشیم، اگر می‌گوییم با جذب سرمایه‌های خارجی و تعامل با دنیا شغل ایجاد کنیم، باید سیاستهای خود را در این راستا تغییر بدهیم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تاکید کرد: با آرامشی که در این چند سال به وجود آمد و قیمتها تثبیت شد، سرمایه‌گذاری‌ها تاحدودی اطمینان پیدا کردند و وارد کشور شدند، بنابر این باید روند سرمایه‌گذاری حفظ شود و پس از آن یک برنامه کوتاه مدت سریع برای حل مشکل بیکاران ارائه شود.

خدایی با بیان اینکه ایجاد شغل در بعضی بخش‌ها در کوتاه مدت ممکن نیست، افزود: برای اشتغال پایدار نباید دنبال اشتغال سریع باشیم، بعضی مشاغل پایدار به سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز دارند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری پایدارترین شغل‌ها به صادرات منجر می‌شود و تولید صنعتی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید