افزایش اندک طلای جهانی

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار اندکی افزایش یافت و از پایین‌ترین قیمت دو ماه گذشته که روز چهارشنبه به آن سقوط کرده بود، فاصله گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۲.۲۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به ۱۲۱۳.۸۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود دو ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۲.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۱۱ دلار کاهش، در ۱۲۱۶.۱۰ دلار بسته شده بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، انتظار می‌رود کاهش قیمت طلا تا ۱۲۰۰ یا ۱۱۸۰ دلار ادامه پیدا کند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود اندکی تقاضای خرید ایجاد شود زیرا کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا نگهداری این فلز را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.

دلار آمریکا روز چهارشنبه پس از این‌که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در یک اقدام غیرمنتظره جیمز کومی، رییس اف بی آی را اخراج کرد، کاهش یافت.

در این بین، نگرانی‌های مجدد نسبت به آماده شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر ممکن است از طلا به عنوان دارایی مطمئن حمایت کند. سفیر کره شمالی در انگلیس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز از آمادگی پیونگ یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر داد. اظهارات وی ممکن است به بازارها یادآوری کنند که تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره ممکن است دوباره تشدید شوند.

با این همه انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه آینده قیمت طلا را تحت فشار منفی قرار داده است. نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضا برای طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

قیمت طلا از رکورد ۱۲۹۵.۴۲دلار در اواسط آوریل، حدود ۷۵ دلار کاهش پیدا کرده است.

برنامه دیده بان فدرال شرکت CME Group نشان می‌دهد معامله‌گران احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ژوئن فدرال رزرو را حدود ۹۰ درصد برآورد می‌کنند که نسبت به ۷۹ درصد در جمعه افزایش یافته است.

اما حمزه خان، تحلیلگر شرکت ING‌ معتقد است تقاضای مستمر برای طلای فیزیکی در چین و هند و افزایش خرید از سوی بانکهای مرکزی به خصوص در چین و روسیه از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۱۷ دلار رسید. بهای این فلز روز سه‌شنبه به ۱۶.۰۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از سوم ژانویه بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۴۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۶ دلار ایستاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید