اشتغال پایدار چگونه ایجاد می‌شود؟

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال پایدار با تکیه بر اقتصاد و صنعت داخلی ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید کیان‌پور اظهار کرد: کشاورزی بخش کاملاً مادی برای کشور ماست و باید تلاش کنیم به این مهم به عنوان یکی از ظرفیت‌های کشور بها دهیم و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه روش‌های سنتی در بخش کشاورزی مردود است و باید از روش صنعتی در این حوزه استفاده شود، تصریح کرد: مهندسین کشاورزی باید با دانش روز خود را وفق دهند و کمک کنیم از کشاورزی سنتی خارج شویم.

کیان‌پور با تأکید بر اینکه بخش باغداری، کشاورزی و... باید مزیت‌سنجی شوند و نقاط دارای اولویت حق تقدم داشته باشند.

نمیانده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت به صورت دیم و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی داریم و تنها ۲۵ درصد اراضی قابل کشت آبی هستند در حالی که نورم کشوری ۴۵ درصد است.

کیان‌پور با اشاره به اینکه علیرغم اینکه استان پرآبی پس از استان‌های حاشیه خزر هستیم اما سهم مناسبی از تخصیص آب را نداریم، افزود: نیاز است از تکنولوژی و دانش روز دنیا برای بهره‌وری و تولید مناسب در توسعه کشاورزی و دامپروری استان استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰ درصد منابع آبی ایران در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: این درحالی است که نتوانستیم از این نعمت الهی استفاده کنیم و یا تخصیص مناسبی بگیریم.

کیان‌پور گفت: در سالی که به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید در راستای تولید ملی، اشتغال پایدار و بهره‌وری بیشتر در جهت درون‌محور و برون‌نگر بودن با تکیه بر اقتصاد و صنعت داخلی اشتغال پایدار ایجاد و سهم مناسبی از بازارهای منطقه در راستای افزایش میزان صادرات را به خود اختصاص دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید