خودتان جزو ۹۶ درصدی‌ها هستید یا ۴ درصدی‌ها؟!

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن نادرست دانستن تقسیم‌بندی جامعه به 96 و چهار درصدی، تصریح کرد: کاندیداهایی که این شعار را مطرح می‌کنند بگویند که خودشان جزو ۹۶ درصدی‌ها هستند یا چهار درصدی‌ها.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرهاد فزونی درباره تقسیم بندی جامعه به ۹۶ درصد و چهار درصد که از سوی برخی از کاندیداها مطرح شده است، اظهار کرد: به شدت با چنین تقسیم بندی‌هایی مخالف هستم. در کشور چنین چیزی رخ نداده است، چرا که مطمئنا کسانی هستند که نسبت به چگونگی توزیع درآمدها توجه دارند.

وی ادامه داد:‌ کاندیداهایی که این شعار را مطرح می‌کنند بگویند که خودشان جزو ۹۶ درصدی‌ها هستند یا چهار درصدی‌ها.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اتفاقاتی که در این شهر دیدیم نشان از همراهی برخی با همان چهار درصدی‌هایی است که البته وجود خارجی ندارند. به عنوان نمونه، خیابان ۶۲ غربی یوسف آباد را شهرداری به برج ۵۴ طبقه تهران فروخت که تصور نمی‌شود آن برج ۵۴ طبقه (با هر معیاری) جزو ۹۶ درصدی‌ها باشد و حتما متعلق به چهار درصدی‌هاست.  

برخی دنبال همان دست‌انداز تورم 40 درصدی هستند!

فزونی ضمن ارزیابی شعارهای انتخاباتی برخی از کاندیداها از جمله افزایش یارانه دهک‌های پایین و ایجاد پنج میلیون شغل اظهار کرد: چنین شعارها و وعده‌هایی اصلا درست نیست. معیار پرداخت یارانه به طبقات پایین یا بالای جامعه توسط مجلس تعیین می‌شود و تا مجلس در این زمینه مصوبه‌ای نداشته باشد هیچ کاندیدایی نمی‌تواند تغییری در مورد وضعیت یارانه ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: بنابراین چنین وعده‌ای قابل قبول نیست و اینکه گفته می‌شود یارانه را از طبقات بالا قطع و به طبقات پایین اضافه می‌کنیم، در تئوری درست است اما به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره وعده ایجاد پنج میلیون شغل توضیح داد: وعده ایجاد پنج میلیون شغل از وعده یارانه‌ها هم بدتر است. ایجاد پنج میلیون شغل الزاماتی دارد که آن در حال حاضر الزامات آن وجود ندارد. ایجاد چنین حجم شغلی نیاز به میزان سرمایه‌گذاری دارد که در واقع وجود خارجی ندارد و اگر هم وجود داشته باشد و محقق شود نتیجه آن تورم شدید در اقتصاد خواهد شد.  

فزونی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری که برخی از آن صحبت می‌کنند رقم کوچکی نیست و به نظر می‌رسد برخی به دنبال همان دست انداز تورم ۴۰ درصدی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید