شاخص کل بورس در آستانه کانال 80 هزار واحدی

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل توانست در آستانه کانال ۸۰ هزار واحدی قرار گیرد همچنین شاخص آزاد شناور تا رقم ۸۷ هزار و ۷۳۶ واحدی بالا رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۹۴۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۵۱ واحد صعود در تراز ۱۷ هزار و ۶۲۳ واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۴۳ واحد رشد تراز ۸۷ هزار و ۷۳۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد به نزدیکی کانال ۱۷۸ هزار واحدی رسید اما در عین حال شاخص بازار اول بیش از ۶۲ واحد افت کرد و تا رقم ۵۵ هزار و ۳۴۵ واحدی پایین آمد.

در معاملات امروز نماد شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشت. پس از این نماد خدمات انفورماتیک و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در طرف مقابل گروه مپنا، پارس‌خودرو و فولاد خراسان بیشترین تاثیر را در افت دماسنج بازار ایفا کردند.

امروز در گروه خودرو نمادهایی همچون ایران‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، از جمله نمادهایی بودند که در قیمت پایانی از خود رشد نشان دادند اما در طرف مقابل سایپا دیزل، پارس‌خودرو و موتورسازان تراکتورسازی ایران، افت در قیمت پایانی را تجربه کردند.

اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی نمادهایی همچون معادن بافق، توسعه معادن روی ایران و باما توانستند بیش از ۴ درصد رشد داشته باشند و تعدادی از نمادهای این گروه بودند که کمتر از یک درصد در قیمت پایانی افت کردند.

قندی‌هایی که طی روزهای گذشته توانسته بودند رشد یکدستی را تجربه کنند امروز در تعدادی از نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند. هر چند که نمادهایی در گروه بودند که بیش از ۴ درصد رشد کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۸ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۴۱۹ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳۳.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۲۹۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۶۵ میلیون و ۷۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۵۹۳  داد و ستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید