پنج میلیون شغل چگونه ممکن است؟

شعارهای اولیه اقای قالیباف برایم جالب بود اما.باور آن خیلی سخت. البته با قاطعیت صحبت کردن ایشان مزید تعجب بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایجاد ۵ میلیون شغل و افزایش درآمد دو ونیم برابر همه را خوشحال می کند. اما اگر ایشان چگونگی آن را بیان کنند بسیار خوب خواهد بود.
 روز های اول انقلاب می گفتند هر کس یک کلاس را اداره کند مدیر است و حتما می توان کار مدیریتی به او سپرد و دیدیم که اغلب مسولان در آغاز انقلاب از آموزش و پرورش بودند. بعدا که کار از دست آنها در آمد و بودجه آموزش و پرورش شد بودجه جاری و بودجه عمرانی شد بودجه سرمایه ای، کار افتاد به دست تکنوکرات ها و از این رو شهرداران هم که با کار ساخت و ساز بیشتر مرتبط بودند به دنبال ارتقا مقام افتادند و قبلا دو دوره شهردار تهران رییس جمهور شد.

البته اداره یک شهر هم اگر به خوبی اداره شود همانند این است که کشور اداره شود و می توان به آن امید وار بود. اما باید دانست که شهر و نیز کشور یک ظاهری دارد و یک باطنی. ظاهر ممکن است خیلی خوب و سبز و تمیز باشد اما درون آن با مشکلات عدیده دست به گریبان. آسیب های اجتماعی ، مسائل فرهنگی، اختلاف طبقاتی ناشی از تصمیمات نادرست عوامل شهرداری و هزاران مسائل دیگر به باطن شهر مرتبط است. 

سوال این است که این مشاغلی که ایجاد می شود چه نوع مشاغلی است؟ از نوع خدماتی و به ویژه با افزایش واردات هر کسی گوشه ای از کار را می گیرد و با افزایش بوتیک ها و پاساژ ها و مال ها و هایپر استار ها همه سر کار می روند و نتیجه مثل زمانی که تولیدات خوابیده و همه سر کار ی هستند و یا نه ایشان با توجه به تولید سالم و رعایت صرفه و صلاح کشور به تولید مشاغل پایدار می پردازند و نیز آیا این افزایش در آمد بر اساس تراکم فروشی ها که موجب بروز این همه تفاوت ثروت در شهر است خواهد بود و یا مدلی بهتر را ارائه خواهند داد؟ امیدوارم با واقع بینی به این مسائل پاسخ دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید