افزایش تولید و اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

یک دکترای اقتصاد گفت:برای تولید و ایجاد اشتغال نیاز به افزایش تقاضا است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود سعادت‌مهر اظهار کرد: بخش تولید و مصرف در حقیقت چرخه اصلی اقتصاد را تشکیل می‌دهد. افزایش تقاضا از طریق مصرف باعث افزایش تولید و درنتیجه آن افزایش اشتغال و درآمد می‌شود.

وی اضافه کرد: هرچه تقاضا و یا مصرف در اقتصاد بیشتر شود، میزان تولید اشتغال و درآمد نیز بالاتر می‌رود. برای تولید و ایجاد اشتغال بیشتر نیاز به افزایش تقاضا در جامعه وجود دارد. تقاضا برای کالاهای داخلی می‌تواند تولید داخلی را افزایش دهد. اگر تقاضا به سمت کالاهای خارجی باشد در واقع تولید و اشتغال در خارج از کشور افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت مصرف کالاهای داخلی افزود: افزایش تولید و اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است و دولت معمولاً در این چند سال برنامه‌ریزی‌هایی را در جهت تولید و اشتغال بلندمدت انجام داده و از رشد بی‌رویه پول جلوگیری می‌کند و تورم کنترل خواهد شد.

سعادت‌مهر با اشاره به راهکارهای افزایش تولید و اشتغال یادآور شد: بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش نرخ مالیات و یا بخشودگی‌های مالیاتی که منجر به مشاغل آزاد در بازار می‌گردد از عمده این راهکارهاست.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی در سطوح بالا در استان بالاست، گفت: فراهم کردن سرمایه‌های لازم برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در راستای راه‌اندازی فعالیت‌های کارآفرینانه از دیگر راهکارهاست.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار خارجی و هدایت آنها به سمت فعالیت‌های اشتغال‌زا، توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست از طریق فراهم کردن زیرساخت‌ها و زمینه‌های فرهنگی و بهبود روابط با دنیای خارج، سوق دادن منابع مالی و پولی کشور و بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های مالی و پولی انبساطی در فعالیت‌های اقتصادی که تورم‌زا نباشد و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان کالاهای ایرانی از طریق فراهم نمودن شرایط خرید و اعطای تسهیلات جهت خرید این کالاها مجموعه‌ای از راهکارها برای افزایش تولید و اشتغال در اقتصاد ایران و بهبود رفاه جامعه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید