اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست در واحدهای صنعتی پی گیری می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به دو ماده لایحه هوای پاک گفت: اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست را با توجه به مصوبه مجلس پیگیری خواهیم کرد علاوه بر آن امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس، سن معاینه فنی در آینده کاهش یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ناصر مهردادی بااشاره به مصوبه مجلس درباره به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست در کلیه مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی ۵۰ نفر به بالا گفت: براساس این مصوبه واحدهای صنعتی و تولیدی که بیش از ۵۰ نفر کارگر دارند مکلف به ایجاد واحدهای سلامت، بهداشت و محیط زیست (HSE) و به کارگیری نیروی متخصص محیط زیست هستند. این مسئله هم به اشتغال فارغ‌التحصیلان محیط زیست و هم به حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وجود کارشناسان محیط زیست در واحدهای صنعتی و تولیدی می‌تواند به کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوای کلانشهرها کمک کند،اظهارکرد: هنگامی که این مصوبه به واحدهای مختلف ابلاغ شود ما قطعا پیگیری‌های لازم را درخصوص اجرای آن انجام خواهیم داد و مطمئن خواهیم شد که واحدهای صنعتی و تولیدی این مصوبه را رعایت می‌کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به چهار سال گفت: هدف محیط زیست باتوجه به استانداردها این بود که سن معاینه فنی از پنج به دو سال کاهش پیدا کند ولی این مدت زمان مورد تصویب مجلس قرار نگرفت و تنها یک سال از سن معاینه فنی کاسته شد.

مهردادی با تاکید بر اینکه کاهش سن معاینه فنی به دو سال می‌توانست در روند شناسایی خودروهایی که مشکلات زیست محیطی دارند کمک کند، اظهار کرد: تصویب کاهش سن معاینه فنی به چهار سال نیز روند رو به جلویی است. امیدواریم سن معاینه فنی در آینده با پیگیری‌های محیط زیست و حمایت نمایندگان مجلس به یک سال کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، به کارگیری فارغ التحصیلان بیکار محیط زیست در واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور پایش وضعیت آلایندگی واحدها و کاهش سن معاینه فنی به چهار سال از جمله مواد لایحه هوای پاک است که در هفته گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید