شاخص کل بورس ۳۰۷ واحد رشد کرد

دماسنج بازار سرمایه امروز ۳۰۷ واحد رشد کرد و به ۷۶ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دماسنج بازار سرمایه امروز ۳۰۷ واحد رشد کرد و به ۷۶ هزار و ۶۳۹ واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز رشد ۹۸ واحدی را تجربه کرد. سایت مدیریت فناوری بورس تهران امروز بعد از پایان ساعت معاملاتِ بورس اوراق بهادار، برای مدتی از دسترس خارج شد همچنین حجم معاملات امروز به صورت غیر معمولی به عددی بیش از ۳ میلیارد و ۱۲ میلیون رسیده است.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۰۷ واحد نسبت به روز گذشته بالاتر رفت و در تراز ۷۶ هزار و ۶۳۹ واحدی رسید و شاخص کل هم‌وزن با ۹۷ واحد رشد رقم ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۳۹۶ واحدی مواجه شد و تا تراز ۸۳ هزار و ۹۶۷ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول با صعود ۲۲۸ واحدی رقم ۵۴ هزار و ۲۱ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم ۵۹۵ واحد رشد کرد و در تراز ۱۶۵ هزار و ۲۲۰ واحدی ایستاد.

امروز نماد پالایش نفت تهران با ۴۰ واحد رشد بیشترین نقش را در نوسانات مثبت شاخص کل ایفا کرد. در این نماد بیش از ۷۴ درصد از خریدها مربوط به خریداران حقیقی و ۲۵ درصد مربوط به خریداران حقوقی بود. پس از آن توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی مبین بیشترین نقش را در نوسانات شاخص کل داشت اما در طرف مقابل ایران خودرو با ۱۵ واحد تاثیر منفی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی دماسنج بازار ایفا کرد. در این نماد ۶۴ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۳۴ درصد مربوط به سهامداران حقیقی بود.

در گروه خودرو تعداد بیشتر نمادها امروز روند افزایشی را تجربه کردند هر چند که این افزایش‌ها به جز در موارد کمی چندان چشم‌گیر نبود. در این گروه ۱۲۸ میلیون و ۵۳۷ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه رایانه تمام نمادها به جز نماد توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی روند رو به رشدی را شاهد بودند. گروه فرآورده‌های نفتی نیز امروز با رشد مواجه بوده‌اند هرچند که نمادهایی همچون نفت سپاهان، نفت پاسارگاد و نفت پارس کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز اکثریت نمادها شاهد روند رو به رشد بودند و تعدادی دیگر با افت همراه شدند. در این گروه ۳۷ میلیون و ۹۶۴ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیون تومان در ۴۲۳۵ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۸۸ میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۰ میلیارد و ۱۲ میلیون سهام و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۲۲۹ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱۲.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶۶.۴ رسید. حجم معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۷۵ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست ۲۵۳ میلیون و ۳۶۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۴ میلیون و ۷۸۳ هزار نوبت دادوستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید