خودرویی‌ها و نفتی‌ها در کانال کاهشی

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته روند افت اکثریت نمادها ادامه پیدا کرد هر چند که در نهایت شاخص کل توانست ۳۰ واحد رشد یابد. همچنین در معاملات فرابورس ایران امروز به طور کم سابقه‌ای آیفکس افت ۱۴ واحدی از خود نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاخص کل بازده نقدی و غیرنقدی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات روند نزولی را از سر گرفت و به رقم ۷۶ هزار و ۱۹۹ واحدی پایین آمد. اما در ادامه تا تراز ۷۶ هزار و ۳۱۵ واحدی بالا رفت و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۰ واحد بالاتر نشست.

اما شاخص هم‌وزن ۹۵ واحد افت کرد و در تراز ۱۵ هزار و ۳۳۴ واحدی قرار گرفت. شاخص آزاد شناور نیز ۴۸ واحد پایین آمد و به رقم ۸۳ هزار و ۴۸۲ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲ و ۱۶۸ واحد رشد کرد.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در کاهش شاخص بورس داشت. در این نماد نزدیک به ۸۶ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود. در گروه فلزات اساسی امروز نیز شاهد افت در اکثریت نمادها بودیم به طوری که مس شهید باهنر و لوله و ماشین‌سازی ایران و شرکت آهن و فولاد ارفع بیش از ۳ درصد با قیمت پایانی افت کرده است.

در طرف مقابل نماد مخابرات ایران بیشترین نقش را از نوسانات صعودی، دماسنج بازار ایفا کرد. در این نماد بیش از ۷۰ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود. از میان کل عرضه‌ها بیش از ۹۸ درصد را حقوقی‌ها جمع‌آوری کردند.

خودرویی‌ها نیز امروز در تمام نمادها سراسر قرمز شده‌اند هرچند که اندک نمادهایی در این گروه کمی رشد را تجربه کردند. نماد پارس‌خودرو که چند روزی است زیر قیمت اسمی معامله می‌شود، امروز نیز بیش از دو درصد منفی خورد و به قیمت ۸۲ تومان و ۸ ریال رسید.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز وضع چندان متفاوت نبود و اکثریت نمادها در این گروه نیز با افت مواجه شدند. به طوری که پالایش نفت که امروز محدودیتی در نوساناتش نداشت، در قیمت آخرین معامله بیش از ۸ درصد و در قیمت پایانی بیش از ۶ درصد افت نشان می‌دهد و پالایشگاه نفت تبریز نیز تا نزدیک به ۵ درصد در قیمت آخرین معامله و پایانی افت کرد.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد معاملات ایران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان، بانک ملت، صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری مسکن و لابراتورسازی دکتر عبیدی اشاره کرد. به طوری که در نماد مخابرات ایران بیش از ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان تنها در ۶ معامله درون‌گروهی مورد داد و ستد قرار گرفت و بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد. همچنین در نماد پالایش نفت بندرعباس ۱۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۲۵ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۵۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

آیفکس نیز امروز در ادامه روند کاهشی بازار حرکت کرد و به طور کم‌سابقه‌ای ۱۴ واحد افت نشان داد و به رقم ۸۵۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۱۱ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۱ میلیون و ۲۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۹ هزار و ۹۸۳ نوبت داد و ستد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید