مسکن در سال 96 چقدر رونق می گیرد؟

طبق گفته کارشناسان بازار مسکن مهم ترین علایم ورود بازار مسکن به دوره رونق، افزایش حجم معاملات و افزایش قیمت ها در بازار است که این روزها شاهد این علایم در بازار مسکن هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طبق گفته حسام عقبایی، رییس اتحادیه املاک استان تهران، سال 95 آخرین سال رکود بازار مسکن پس از پشت سر گذاشتن 4 سال رکود است و این بازار در سال جاری وارد فاز پیش رونق شد و در سال آینده به شرط اصلاح سیاست های پولی و مالی و بانکی، بازار املاک وارد دوره رونق می‌شود.

ورود مسکن به دوره رونق، چندین نشانه دارد که مهم‌ترین و محسوس‌ترین نشانه‌های پایان رکود، افزایش قیمت‌ها در بازار و افزایش معاملات است که هر دوی این علایم در بازار مسکن پایتخت دیده می شود. تجربه بازار مسکن نشان داده است که وضعیت مسکن در پایتخت به سایر کلان شهرها و در نهایت شهرهای کوچک و بزرگ به تدریج سرایت می‌کند و اگر بازار مسکن تهران وارد دوره رونق شود این رونق به سایر کلان شهرهای کشورمان می رسد.

این روزها نهادهای آماری و اجرایی متعدد ظهور نشانه های افزایش قیمت و افزایش حجم معاملات خرید و فروش در بازار مسکن را تایید می کنند. طبق گفته کارشناسان بازار مسکن، هر چند که در ماه هایی از سال مانند دی ماه میزان معاملات افت پیدا کرد اما در اغلب ماه‌های سال، معاملات مسکن رو به افزایش بوده است. به ویژه در دو ماه پایانی سال. همچنین آخرین گزارش‌های رسمی مرکز آمار از وضعیت قیمت ها در این بازار نشان می دهد که قیمت‌ها در بازار مسکن در سه ماه اول نیمه دوم سال نسبت به مدت مشابه رشد بیش از 8 درصدی داشت.

با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، پیش بینی می‌شود خانه‌های کم متراژ سریع‌تر وارد فاز رونق شوند. در جدول زیر قیمت خانه های نقلی تهران آمده است:   

 

متراژ محله قیمت (تومان)
58 متر قلهک 580 میلیون
50 متر- نوساز سبلان 157 میلیون
68 متر-سه ساله جمهوری 290 میلیون
56 متر تجریش- دربند 450 میلیون
63 متر پونک 310 میلیون
57 متر-15 ساله هفت تیر- بهار شیراز 220 میلیون
65 متر- 7 ساله آزادی 225 میلیون
65 متر افسریه 235 میلیون
60 متر- 5 ساله هفت حوض 240 میلیون

 

 

دیدگاه تان را بنویسید