بازار سراسر قرمز شد

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته، شاخص کل ۵۱۴ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز شاهد ۹۶ واحد کاهش بود. شرایط اکثریت گروه‌ها از جمله خودرویی‌ها، بانک‌ها، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و قندی ها امروز کاهشی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۲۸۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۹۶ واحد به رقم ۱۵ هزار و ۴۲۹ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۶۲۶ واحد افت را نشان داد و تا رقم ۸۳ هزار و ۵۳۱ واحدی پایین آمد. شاخص بازار اول هم ۴۹۶ واحد افت پیدا کرد و به رقم ۵۳ هزار و ۷۴۶ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با افت ۳۶۱ واحدی همراه شد و عدد ۱۶۴ هزار و ۶۰۰ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران با ۷۳ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار ایفا کرده است. پس از این نماد پالایش نفت تبریز، بانک ملت و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص داشته‌اند. در گروه فلزات اساسی امروز شاهد افت اکثریت نمادها بودیم به‌طوری که تمام نمادها به جز مس شهید باهنر و صنعت روی زنگان در آخرین قیمت معامله با کاهش مواجه شدند.

اما  گروه فرآورده‌های نفتی وضعیت‌شان مقداری مساعدتر بود و از میان نمادهای باز این گروه پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، نفت سپاهان و نفت پارس شرایط کاهشی را تجربه کردند.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تمام نمادها به جز بانک حکمت ایرانیان و بانک خاورمیانه شاهد کاهش قیمت پایانی بودند به‌طوری که نماد بانک ملت و نماد بانک تجارت تا نزدیک پنج درصد کاهش را تجربه کردند. علاوه بر این تمام نمادها در گروه قندی ها نیز با شرایط قرمز مواجه بودند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز شرایط چندان متفاوت نبود و اکثریت قریب به اتفاق نمادها در قیمت پایانی و آخرین قیمت معاملات شاهد روند کاهشی بودند. در گروه خودرو نیز تمام نمادها به جز موتورسازان تراکتورسازی ایران، قطعات موتور ایران، مهندسی نصیر ماشین، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران شاهد شرایط کاهشی بودند. نماد پارس خودرو نیز در این گروه همچنان زیرقیمت اسمی دادوستد می‌شود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۳۰ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۵۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۷۰۶ نوبت دادوستد بود.

اما آیفکس امروز ۱.۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶۵.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۷۳ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۵۴ میلیون و ۴۹۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷ هزار و ۳۴۶ نوبت دادوستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید