اکثر نمادهای بورسی در کانال کاهشی قرار گرفتند

در چهارمین معاملات بورس تهران در این هفته اکثریت روند کاهشی را تجربه کردند اما تعداد زیادی از نمادهای خودرویی توانستند رشد در قیمت پایانی را تجربه کنند. همچنین شاخص کل نیز رشد ۱۱ واحدی را نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز سه‌شنبه دماسنج بازار سرمایه حدود ۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۶۰۲ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۲۰ واحد افت رقم ۱۵ هزار و ۶۹۱ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۸۴ واحد بالا رفت و به رقم ۸۵ هزار و ۲۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۶۴ واحد رشد رقم ۵۵ هزار و ۷۴ واحدی را تجربه کرد. اما شاخص بازار دوم با افت ۲۹۱ واحدی روبه‌رو شد و در تراز ۱۶۵ هزار و ۲۰۶ واحدی قرار گرفت.

امروز نماد فولاد خراسان با ۴۹ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی دماسنج بازار برجای گذاشت. پس از این نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت ارتباطات سیار ایران تاثیرات کاهشی در روند نوسان‌های دماسنج بازار داشتند. اما در مقابل سایپا، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی سعی کردند شاخص را تا حدودی بالا نگه دارد.

امروز در گروه فلزات اساسی اکثریت نمادها روند کاهش در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند هرچند که نمادهایی همچون لوله و ماشین‌سازی ایران، شرکت آهن و فولاد ارفع، فولاد آلیاژ ایران و سرمایه‌گذاری توکافولاد رشد در قیمت پایانی را تجربه کرد.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز شرایط مشابهی دیده می‌شد به‌طوری که اکثریت نمادها در کانال افت در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی قرار گرفت. در عین حال نمادهای توسعه معدنی و صنعتی صبانور و معدنی و صنعتی گلگهر با روند افزایشی روبه‌رو شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات شرایط مقداری متفاوت بود. در این گروه تعداد زیادی از نمادها توانستند رشد در قیمت پایانی را تجربه کند هرچند که نمادهایی همچون مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، تولیدمحور خودرو، رادیاتور ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران شاهد روند کاهشی بودند. جالب این‌که نماد آهنگری تراکتورسازی ایران که دیروز بدون محدودیت در نوسان قیمت بازگشایی شد، در نهایت در روز گذشته نزدیک به ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد اما امروز آخرین قیمت معامله‌اش نزدیک به پنج درصد افت را نشان می‌داد.

در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی همچون صنایع بهداشتی ساینا، پتروشیمی شازند، نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی سینا، بین‌المللی محصولات پارس، کربن ایران و پتروشیمی مارون با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند، اما اکثریت نمادها در این گروه نیز روند کاهشی را تجربه کردند.

فلزی‌ها هم امروز شرایط چندان مساعدی را پشت سر نگذاشتند و اکثریت قریب به اتفاق نمادهای این گروه در کانال کاهشی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۲۳۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و حجم معاملات رقم ۹۸۱ میلیون و ۷۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات به رقم ۶۱ هزار و ۶۸۹ دادوستد رسید.

آیفکس امروز تنها ۰.۰۲ واحد افت را تجربه کرد و با کمی چشم‌پوشی می‌توان گفت در تراز روز گذشته باقی‌ ماند. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم  ۲۲۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۵ میلیون و ۷۹۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰ هزار و ۷۹۴ نوبت دادوستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید