پرداخت سود سهام عدالت در هفته دوم اسفند ماه

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهام عدالت متعلق به یک دوره و یا دولت نیست و نباید با سیاسی‌کاری کام مردم را تلخ کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، میرعلی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت: در آذر ماه امسال شورای عالی اصل 44 مصوبه‌ای در خصوص مهلت 10 ساله سهام عدالت داشت و سازمان خصوصی‌سازی را موظف کرد تا صورتحساب مشمولین را ارائه کند

وی افزود: بر این اساس در هفته دوم اسفند ماه سود سهام مشمولان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: از سال 85 سهام به مشمولین اختصاص یافت اما مشمولین پول سهام را به دولت بدهکار هستند. بر این اساس قانونی وضع شد تا در مدت 10 سال از محل سود سهام، بدهی دولت پرداخت شود و در صورتی که همه آن پرداخت نشد سهامداران با آورده خود آن را تکمیل کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سهام عدالت متعلق به یک دوره و یا دولت نیست و نباید با سیاسی‌کاری کام مردم را تلخ کرد.

وی گفت: هفته گذشته اصلاح سبد سهام عدالت اعلام شد که این موضوع در جهت شفاف‌سازی و بهبود سهام انجام گرفت تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار شوند.

پوری حسینی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود قبل از انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهند سود بین مردم تقسیم کنند و سهام عدالت را سیاسی می کنند، درست نیست. این روال طبیعی است که شرکت‌ها مجامع‌شان تا تیرماه تشکیل شود که در تیر 96 مجامع برگزار خواهد شد و پس از آن با شناسایی سود هشت ماه برای پرداخت سود فرصت خواهد بود که آن بخش که مربوط به سال 95 است که در انتهای سال 96 به دست سهامدار خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سبد سهام با دقت مراقبت شده و ارزش آن کم نشده، افزود: با پایان گرفتن 10 سال باید مجموع اقدامات برای سهامداری سهام عدالت انجام می شد که در این راستا سه مرحله در نظر گرفته شد که مرحله اول آن ارائه و صدور صورتحساب برای مشمولان بود تا سودها مشخص شود اما مراحل بعدی هنوز نهایی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه  صندوق‌هایی برای تشکیل سود پیش‌بینی شده گفت: یونیت صندوق‌ها به مشمولان داده می‌شود و در مرحله بعد هم ارائه اوراق سهام به مردم خواهد بود. اما ارائه صورتحساب با ورقه سهام متفاوت است و هنوز وقت خرید و فروش سهام نرسیده است.

وی گفت: در حال حاضر سامانه سهام عدالت فعال شده اما هنوز صفحه صورتحساب بالا نیامده و بارگذاری صفحه صورتحساب انجام نشده است. اما سخت‌افزار لازم برای دستگاه‌ها نصب شده و صورتحساب 49 میلیون و 226 هزار نفر آماده شده و سیستم برای پاسخگویی 50 میلیون نفر مهیا است و تا دوشنبه هفته آینده این سیستم رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: افرادی که در خارج از کشور حضور دارند امکان دسترسی به سامانه را ندارند و باید با تماس با داخل کشور این کار انجام شود و اگر هم کسی نتوانست وارد سامانه شود باید از فیلترشکن استفاده کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: برای پاسخگویی مشمولانی که با اینترنت آشنا نیستند شماره تلفن 83338 در نظر گرفته شده و سوالات به صورت پیش‌فرض در این تلفن گویا مطرح شده و افراد می‌توانند با تماس خود در ساعات اداری پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: درصورتی هم که کسی سواد ندارد می‌تواند از افراد سواددار برای مراجعه به اینترنت بهره گیرد زیرا امکان اینکه 49 میلیون نفر به تهران بیایند و صورتحساب بگیرند وجود ندارد.

پوری‌حسینی در مورد افراد متوفی خاطرنشان کرد: درصورتی که کد ملی متوفی وارد سامانه شود مشخص خواهد شد و ورثه می‌تواند پس از طی مراحل اداری این موضوع را اعلام کنند.

وی گفت: دو میلیون نفر در مرحله اول شناسایی شده‌اند و سازمان خصوصی‌سازی برای آنها دعوتنامه فرستاده و افراد باید فرم همراه با مدارک را تکمیل کرده تا ثبت‌نام قطعی شود. اما اگر فردی دعوتنامه را دریافت نکرده و یا به همراه مدارک تحویل نداده ثبت‌نام قطعی نیست و بعداً در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: سهام عدالت هدیه دولت به اقشار پایین دست جامعه بوده که به شکل نمادین و سمبلیک ارائه می شود و در حال حاضر چهارمین باری است که دولت سبد سهام عدالت را اصلاح می‌کند.

وی گفت: ما در کشور 9 پالایشگاه داریم که در هفت پالایشگاه آن دولت هیچ سهامی نداشت اما در آینده دولت در همه پالایشگاه ها 20 درصد سهام خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید