رشد 16 واحدی شاخص بورس

در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته اکثر نمادها در گروه‌های کانه غیرفلزی و محصول شیمیایی روند افزایشی را شاهد بوده‌اند. گروه محصولات دارویی نیز نسبت به روزهای گذشته رشد بیشتری را تجربه کرد و دماسنج بازار سرمایه امروز نزدیک به 14 واحد رشد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز شنبه شاخص کل بازار نقدی و غیرنقدی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و در تراز ۷۷ هزار و ۸۶۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم‌وزن حدود ۹ واحد بالا رفت و به رقم ۵۰۰ و ۸۴۰ واحدی رسید.

از طرفی شاخص آزاد شناور ۳۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۲۳۳ واحدی رسید. شاخص بازار اول ۱۰۴ واحد صعود و شاخص بازار دوم بیش از ۴۸۱ واحد افت کرده بود.

در معاملات امروز نماد گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۰ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار داشت. پس از این نماد فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری غدیر و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل بازی کردند.

در طرف مقابل نیز پتروشیمی جم با ۴۶ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی بازار سرمایه داشت. پس از این نماد سایپا، بانک ملت و پارس‌خودرو بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی شاخص کل خود ایفا کردند.

امروز در گروه خودرو نماد خودروسازان بزرگ با کاهش در قیمت پایانی مواجه شد. به عنوان مثال سایپا حدود ۳ درصد، ایران‌خودرو دیزل بیش از ۳ درصد و پارس‌خودرو نزدیک به ۲ درصد کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه دارویی تعداد بیشتری از نمادها نسبت به هفته گذشته وارد روند افزایشی شدند اما نماد برکت همچنان در فاز کاهشی تا قیمت حدود ۲۰۰ تومان افت پیدا کرد.

امروز در گروه محصولات کانی غیرفلزی و محصولات غیرشیمیایی شاهد رشد در تعداد زیادی از نمادها بودیم. البته در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی بودند که تا بیش از ۲ درصد نیز افت در قیمت پایانی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران در اولین روز کاری این هفته به رقم ۱۴۰ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۱۸ میلیون و ۸۶۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۲۵۱ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۱.۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۶۵.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۲۰ میلیون و ۶۷۶ هزار سهم در اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۲۴ هزار نوبت داد و ستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید