کارآفرینان با نبض بازار آشنا نیستند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: کارآفرینان و صاحبان ایده برای ارائه محصولات خود با نبض بازار آشنا نیستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی اصغر پیله ورد اظهارکرد: با توجه به اینکه بحث شرکت های دانش بنیان و محصولات آنان، تولید و یا اختراع یک محصول از مباحث نو در جامعه است بنابراین استفاده مردم از این کالاها نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه افراد در استفاده از کالاهای جدید و یا محصولات شرکت های دانش بنیان به سختی از تغییر استقبال می کنند، ادامه داد: شرکت دانش بنیان و یا یک جوان کارآفرین و نوآور به دلیل عدم آشنایی با نبض بازار آنگونه که باید و شاید نمی توانند محصول را برای فروش مهیا کند.

پیله ور با بیان اینکه صاحبان محصولات در شرکت های دانش بنیان، بازی صادرات را ندانسته و در این عرصه ریسک پذیر نیستند، افزود: این افراد خود در صادرات ریسک نکرده و به یک سرمایه گذار ریسک پذیر هم برای تولید محصول اعتماد نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد برای ایجاد یک خط تولید نیازمند مشارکت سرمایه گذار هستند، گفت: هم اکنون برخی از شرکت ها برای نمونه سازی اولیه محصول خود حداقل ۱۰۰ میلیون ریال نیاز دارند اما بازهم از سرمایه گذار استقبال نمی کنند.

پیله ور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه برخی از شرکت های دانش بنیان قاعده بازی را در بازار نمی دانند، خیلی نمی توانند در نهادینه سازی استفاده محصول خود در بازار موفق شوند.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی دارای شش شرکت دانش بنیان و سه مرکز رشد است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید