10 شرکت برتر دنیا در سال 2017

طبق گفته‌ی نشریه‌ی اکونومیست، ده بزرگ‌ترین شرکت دنیا (بر اساس سرمایه‌ی بازار، ارزش کل بازار سهام ممتاز شرکت) در ده سال گذشته تغییراتی جدی ایجاد کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این نوشتار بزرگترین شرکت دنیا در ۲۰۱۷ را به شما معرفی میکنیم. اگر بخواهیم این آمار را با سال ۲۰۰۶ مقایسه کنیم باید بگوییم دنیا از سال ۲۰۰۶ بسیار تغییر کرده است. آیفون هنوز در مرحله‌ی توسعه بود، دنیل کریگ تازه در فیلم جیمز باند بازی کرده بود، و شکاف جنسیتی اندکی بهتر از امروز بود. و با وجود آن‌که ممکن است فکر کنید دنیای کسب و کار شرکتی کاملا راکد است، وقتی نوبت به موفق‌ترین‌ها می‌رسد، تنها گذر یک دهه ثابت  کرده است قله‌ی کوه شیب لغزنده‌ای دارد.

طبق گفته‌ی نشریه‌ی اکونومیست، ده بزرگ‌ترین شرکت دنیا (بر اساس سرمایه‌ی بازار، ارزش کل بازار سهام ممتاز شرکت) در ده سال گذشته تغییراتی جدی ایجاد کرده‌اند. در ۲۰۰۶، اکسون موبیل در رتبه‌ی برتر قرار داشت، و جنرال الکتریک و گازپروم او را تعقیب می‌کردند. موسسات مالی و تامین انرژی بر این فهرست حاکم بودند. در حقیقت، ده سال پیش، تنها شرکت فناوری که در میان ده شرکت برتر قرار گرفت مایکروسافت بود.

مرور سریع ده سال و چشم‌انداز غول‌های شرکتی بسیار متفاوت است. بین اپل، آلفابت (گوگل)، آمازون، و فیسبوک، شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر به سطح مطلوبی رسیده‌اند، و شرکت‌های مالی و تامین انرژی قدیمی را کنار زده‌اند، البته به جز اکسون موبیل.

نکته‌ی مهم دیگری که باید در این مطالعه مورد توجه قرار گیرد، آن است که این شرکت‌ها مقدار سود واقعا مضحکی کسب می‌کنند. در حقیقت، این مطالعه نشان داد تقریبا ۸۰ درصد سودهای دنیا متعلق به کمتر از ۱۰ درصد شرکت‌ها است. در حالی‌که این ارقام با توجه به شکاف‌های اقتصادی قابل توجه در سراسر دنیا، تعجبی ندارد، بهتر است هنگام تصمیم گیری درباره‌ی نوع تلفن هوشمندی که می‌خواهید بخرید، آن‌ها را به یاد داشته باشید.

۱۰ بزرگترین شرکت دنیا در ۲۰۱۷ بر اساس سرمایه‌ی بازار

بزرگترین شرکت دنیا در ۲۰۱۷

 

 

دیدگاه تان را بنویسید